  • Subject: Re: lug-bg: Frame-Relay over LAN
  • From: vasil@xxxxxxxxxxx (Vasil Kolev)
  • Date: Wed, 15 Aug 2001 23:38:50 +0300 (EEST)

Znachi ....
imam edin file /etc/peering_nets, v kojto sa mi mrezhite ot peeringa, vuv
format :
62.176.64.0/255.255.224.0
62.176.76.0/255.255.252.0
62.176.84.0/255.255.254.0
62.176.90.0/255.255.255.0

uotvetno ,vuv fajla kojto mi generira ipchains-ovete:
CHAINS="/sbin/ipchains"
        $CHAINS -N shp_in
        $CHAINS -N peering

#shp_in mi e chain za shape-vane na userite, peering - za peering-a

                $CHAINS -A shp_in --source-port 22 -j RETURN -p tcp
                $CHAINS -A shp_in --destination-port 22 -j RETURN -p tcp

                for i in `cat /etc/acct_ips` ;do
                        $CHAINS -A shp_in -d $i -m `echo $i |cut -d '.' -f 4` -i eth2
                done
                for i in `cat /etc/peering_nets.txt`; do
                        $CHAINS -A peering -s $i -m 1

#prevod - port 22 _NE SE_ shape-va, userite se markirat kakto mi trqbva na
#mene, a peering-a - sled tqh, s mark 1

i vuv fajla za shape-vaneto :
        tc qdisc add dev $IF root handle 1: cbq bandwidth 100Mbit avpkt 1000
        tc class add dev $IF parent 1:0 classid 1:1 cbq bandwidth 100Mbit rate 100Mbit allot 1514 weight 10Mbit prio 8 maxburst 10 avpkt 1000
        # classove za otdelnite mashini:
        for i in `cat /etc/acct_ips` ;do
                NUM=`echo $i |cut -d '.' -f 4`
                tc class add dev $IF parent 1:1 classid 1:$NUM cbq bandwidth 100Mbit rate $PERUSER allot 1514 weight $WGHT prio 5 maxburst 10 avpkt 1000 bounded isolated
                tc qdisc add dev $IF parent 1:$NUM red  limit 42598 min 16384  max 32768  burst 32  probability 1 avpkt 1000 bandwidth $PERUSER
                tc filter add dev $IF protocol ip parent 1:0 prio 1 handle $NUM fw classid 1:$NUM
        done
        #class za peeringa
        tc class add dev $IF parent 1:1 classid 1:2 cbq bandwidth 100Mbit rate 256Kbit allot 1514 weight 25Kbit prio 5 maxburst 10 avpkt 100 bounded isolated
        tc qdisc add dev $IF parent 1:2 red limit 42598 min 16384  max 32768  burst 32  probability 1 avpkt 1000 bandwidth 256Kbit
        tc filter add dev $IF protocol ip parent 1:0 prio 1 handle 1 fw classid 1:2

Toest, na vseki user ima po 64kbit, sus vuzmozhnost za burstove do 128k,a
peering-a si ima 256kbita, taka che da ne se namesva v liniqta ( cqlata mi
liniq e 384 kbita, i peering-a ne se shape-va kato horata otsreshta, t.e.
mozhe da mi izqde cqlata liniq)

Hope that helps :)

наши приятели

линукс за българи