Re: lug-bg: Boot na Solaris8 ot hdd?

  • Subject: Re: lug-bg: Boot na Solaris8 ot hdd?
  • From: jordan@xxxxxxxxx (Jordan Dimitrov)
  • Date: Thu, 23 Aug 2001 23:25:35 +0100 (BST)

> From: "Oleg Shishmanov" <oleg_shishmanov@xxxxxx>
> Date: Thu, 23 Aug 2001 18:46:25 +0300
>
> Mersi za otgovora, no iskam da uto4nja njakoi neshta.
> 1. Cd-roma se razpoznava suvsem pravilno, prosto kato otbeleja s "X" da
> boot-va ot nego kernela, toj-vrutva i spira, kato svetodioda na IDE
> kontrolera (otpred na panela) ostava da sveti okolo 30-40 sec i posle mi
> ostva v konzola kato izpisva neshto ot roda na ne moje da nameri
> /etc/bootrc.

Naj-werojatno Solaris razpoznawa IDE controler-a, no ne i CD-ROM
ustrojstwoto.

> Ina4e sum napulno suglasen, 4e pravilnijat podhod e da si sglobish pc-to
> za Solaris , a ne da tursish driver-i. I ako imashe vuzmojnost bih go
> napravil, samo 4e arhitekturata shteshe da e Sparc.

:-))) mechtatel :-))) wsushtnost, ako se poogledash malko, mozhesh da
namerish hubawi i snosni SparcUltraIII (64bit) machines za < $1000,
koeto nikak ne chak tolkowa skupo. Problema e, che nie sme bedni :-)))

> I vse pak produljavam da sum ubeden, 4e Linux e Operacionnata sistema na
> operacionnite sistemi.

Mozhe bi si praw. Tuk njama da pochwame nowa wojna na taralezhite, opa,
OS-ite :-))) Wseki instrument e dobur za prednaznachenieto si. Ima
mesta kudeto Solaris prewuzhozhda Linux, no puk Linux poddurzha mnogo
poweche hardware.

> 4ao!

> From: "Oleg Shishmanov" <oleg_shishmanov@xxxxxx>
> Date: Thu, 23 Aug 2001 22:46:57 +0300
>
> Dokolkoto razbrah ve4e ot dokumentacijata cd-to ne se poddurja, tuj 4e
> se prostih da zaredja kernel-a ot nego.
> Taka 4e  tova, koeto glavno me interesuva e kak da boot-na ot imidja na
> cd-to vurhu hdd-to.
>
> 4ao!

Sumnjawam se, che towa mozhe da stane, pone az ne znam kak. Mozhesh da
poglednesh na docs.sun.com za knigata "Solaris 8 Advanced Installation
Guide". Ne iskam da dawam mrachni i neizprobvani idei, no imam losho
predchuwstwie za situacijata.

OBACHE! Ako kazwash, che te wrushta w console-ta, towa oznachawa li,
che imash t.nar. micro kernel i # prompta? Ako towa e taka, to togawa
mozhe i da stane neshto. Fila kojto se tursi trjabwa da e w
cd..mount..point/s0/etc/bootrc na instalacionnoto cd. Tozi file e edin
script, kojto prosto ustanowjawa njakoi promenliwi i sled towa podkarwa
bootfile, kojto w powecheto sluchai e w
cd..mount..point/s0/boot/solaris/boot.bin. Ako mozhesh da naprawish ls
i cd, mozhesh da otidesh w /etc i da podkarash naruka bootrc, ili da
otidesh w /boot/solaris i da opitash `run boot.bin' . Ne sum gi probwal
teja hwatki, no mozhe i da si kusmetlija :-)))

Uspeh!
Jordan (at home)
http://www.cse.dmu.ac.uk/~jordan/