Re: lug-bg: KNIGA ZA LINUX

  • Subject: Re: lug-bg: KNIGA ZA LINUX
  • From: dobber@xxxxxxxxxxxx (Ivan Dimitrov)
  • Date: Fri, 31 Aug 2001 12:11:25 +0300 (EEST)

ideite sa chudesni, podkrepqm Mandrake, az lichno nikoga nesum vijdal tazi
distrubucia, no shtom vsichki kazvat che e tolkova dobra i user friendly
neka da e tq, a i shte si q instaliram, losho nema:). no v knigata spored
men trqbva da se zasegnat VSICHKI aspekti na rabotata s linux za
nachinaeshti. napravo da se napravi kniga koqto da zapochva ot a.b.c za
vsichki bulgari kato schitame che knigata shte se chete ot sredno nivo
windows potrebiteli. da se davat nujnite sravneniq s windows i da se
otdeli specialna glava za packet menidjmunt na razlichnite distribucii.
dobre e Mandrake-a koito se sloji na cd-to da bude prerabotena versia,
taka che kato se dade full install da instalira i pulnata kirilizacia.
sushto moje da se pishe i za proektite za kirilizirane na GNOME i KDE,
kato spored men v procesa na rabota po knigata tezi proekti shte sa
drupnali mnogo napred. primerni glavi koito moje da se vkluchat v knigata
(dopulvaite i modificiraite pls):

Intro) GNU license. (kak mojem da go izpolzvame).
1). Kakvo e Linux i ima li toi pochva u nas. (za razvitieto na linux po
sveta i v bulgaria + proekti za kirilizacia, po skoro istoricheska chast
na neshtata).
2). Instalacia (ot CD-to) (kakvo se vkluchva vuv CD-to. kak se instalica
Mandrake-a s kirilica. kakvi paketi e dobre da se instalirat, kratki
obqsneniq za tqx).
3). Purvi stupki (kakvo oznachavat suobshteniqta na ekrana, obqsneniq po
menutata na X-a. rabota s klaviatura i mishka).
4.5....N+1). shte se dopulva:)

znam che mnogo ot vas shte se protivqt na ideata knigata da e po CD-to. no
kato za nachinaesh windows potrebitel TOCHNO TOVA IMAME NUJDA. molqvi
razberete che nikoi ne se e rodil nauchen. che mnogo malko xora sa nad
srednoto ravnishte na inteligentnost. a tazi kniga shte e tochno za tqx.
te sushto mogat i imat pravo da rabotqt s linux. te shte ni pomognat za
nashata kauza. a tq e podobrqvane na sveta v koito jiveem. neka tova da e
prosto nachaloto. predlagam vseki ot nas da preprochete knigata na Eric
Reymond - Katedralata I Bazarut. mislq vsichki znaete kakvo imam v
predvid. A parite ot knigata ne e nujno da otivat za zaplati na nas (pone
men. a po-skoro za nqkakvi pereodichni sreshti (transportni razxodi, etc)
s tezi ot nas koito shte se zanimavat s pisaneto (prevejdaneto). kakvoto
ostane neka da e za nashata organizacia.

    Ivan Dimitrov
System Administrator
  dobber@xxxxxxxxx
  ++359-052-244114