Re: lug-bg: grep, sed, cut - output manipulating

  • Subject: Re: lug-bg: grep, sed, cut - output manipulating
  • From: danchev@xxxxxxxxx (George Danchev)
  • Date: Sun, 9 Sep 2001 14:42:02 +0300

On Sunday 09 September 2001 13:02, you wrote:
> [...]

da no ako tyrsenite stringove sa sami na red togava da,
ama v moq slu4aj ne sa
input.txt:
         banana sdfsdf dfssd
         apple efwedf swefswfdv
         lemon sdfsdgvverf    gre  rg
         peach sefsvgfs fdgfg frg
ta za tova samo:
cat input.txt | egrep "(lemon|apple)"
( ili cat input.txt |grep  -E "(lemon|apple)")
ne mi vurshat rabota , stoto vzemat cql red,
ama se cut-va po position, koeto po-kusno razbrah.
(Greshno bqh razbral cut --characters=LIST )

imah predvid 4e ponqkoga se znae podredbata na outputted line,
i iskam da vzema symvolite ot poziciq ot X do Y. Shvanah kak stafa:)

> Towa ne go razbrah.

> Obiknoweno da. Za da gi izbegnesh, movesh da naprawish taka:
>
> input.txt:
> 	asd asdasda      asdasd 	asdasdasd
> cat input.txt | awk '{print $1}'
>
> za da wzemesh pyrwata kolonka.

i tova go misleh, ama ne vinagi sa po kolonki,
pyk i az ne sym mnogo na ti s awk :)

> "cut" movesh da izpolzwash pri ednosimwolni razdeliteli. "sed" glawno za
> zamestwane na tekts ot input-a s regexp. Wsyshtnost poslednoto movesh da go
> realizirash kato zamestish interwalite i tabs w teksta s interwali ili drug
> delimiter i posle go prekarash prez cut.
>
> Ako imash obache nqkakyw po-sloven input, po-dobre e da go prekarash prez
> nqkoj Perl script, zashtoto ima dobri wyzmovnosti za obrabotka na tekst s
> regexps.
Molq,molq, blagodarq!
Dobre de, priznavam prav si :)

Thanks na vsi4ki za help-a !