Re: lug-bg: Malko pomosht za tar

  • Subject: Re: lug-bg: Malko pomosht za tar
  • From: zachary@xxxxxxxxxx (Zachary Evgeniev Dimitrov)
  • Date: Fri, 28 Sep 2001 08:33:09 +0300

Na Thu, 27 Sep 2001 17:17:46 +0300
Milen Vassilev napisa:

> Interesuvam se kak s tar moje da se syzdade arhiv, kojto e mnogotomov,
> kato dyljinata na vseki arhiv da byde primerno 1,44MB...
> 100MB da se kompresira na 50x1,44MB (primerno).

Izpolzvane na floppy za backup?!

Za da napravish arhiv za disketi izpolzvai slednata komanda
#tar cvfzM /dev/fd0 /
S neq se pravi arhiv na cqlata sistema (/) kato se izpolzvat disketi.
Opciqta M predlaga vyzmojnostta pri zapylvaneto na disketa da se promeni s
druga do prikluchvane na procesa na aktivirane

Za da vystanovish arhiva izpolzvai:
#tar xvfzM /dev/fd0

Za  da syzdadesh failova sistema na disketata, polzvai komandata:
#mke2fs /dev/fd0 1440 (Za disketi s golemina 1,4 MB)

Za da izpolzvash disketata tq trqbva da byde montirana s komandata:
#mount -t ext2 /dev/fd0 /mnt

/mnt e pytq kydeto shte se montira

Predi da izvadish disketata q demontirai:
#umount /mnt

©copyright CNsys PLC, Bulgaria, 2000