Re: lug-bg: fondacia

  • Subject: Re: lug-bg: fondacia
  • From: anton@xxxxxxxxxxxxxxxx ( )
  • Date: Mon, 8 Oct 2001 14:24:00 +0300

Íà  6 îêòîìâðè 2001 (ñúáîòà) â 20:54 ÷àñà Vasko Tomanov ïèñà:

> 1. absolutnbo sigurno li e tshe triabva da e fondacia ? - fondaciata e
> edno takova neopredeleno neshto
> tova reflektira i varhu problemat zasegnat ot anton za obshtoto
> sabranie..../ az vse si mislia za associacia /

Êîé âëèçà â îáùîòî ñúáðàíèå íàèñòèíà òðÿáâà äà ñå îïèøå è çà ôîíäàöèÿ
òîâà ìîæå è äà íå áúäå ëåñíî.  Ïðè âñÿêà îðãàíèçàöèÿ èìà ïðàâèëà çà
ïðèåìàíå íà íîâè ÷ëåíîâå è çà íàïóñêàíå è âñè÷êî òîâà òðÿáâà äà ñå îïèøå
â ó÷ðåäèòåëíèÿ àêò.

Âñúùíîñò èìà è äðóãî ðàçëè÷èå ì/ó ôîíäàöèèòå è ñäðóæåíèÿòà, ñâúðçàíî ïàê
ñ òîâà, ÷å ôîíäàöèèòå íÿìàò ÷ëåíîâå: ôîíäàöèèòå íÿìàò ïðàâî äà ñúáèðàò
÷ëåíñêè âíîñ, à ñå èçäúðæàò ñàìî îò äàðåíèÿ. Áîÿ ñå îáà÷å, ÷å îòíà÷àëî
ìîæå è äà íÿìàìå äàðåíèÿ.

> 2. prekaleno mnogo neshta ima opisani w ustava...... ama napravo
> detajlno.. moje bi e po dobre da se posotshat samo niakolko po obshti
> neshta - svarzani s razprostranenieto i zashttata na otvorenia kod

:-) Âñúùíîñò ïúðâîíà÷àëíî àç áÿõ íàïðàâèë óñòàâ çà ñäðóæåíèå è â íåãî
èìàøå îùå ïîâå÷å îïèñàíè íåùà.  Çàòîâà Ëþáåí ðåøè äà ãî "ïîñúêðàòè".

Âïðî÷åì óñòàâà, êîéòî íàïðàâèõ áå ïðåãëåäàí îò ñúùèÿ àäâîêàò.  Ìîæå äà
âèäèòå áåëåæêèòå ìó è ìîåòî ïðåäëîæåíèå êàê äà ñå îïðàâÿò íåùàòà îò
àäðåñ:

http://lml.bas.bg/~anton/beta/Ustav

> 3. triabva da ima moralen kodeks ( i dwete asociacii w edin moment
> stignahme do tazi neobhodimost )

Ïðè åäíà ôîíäàöèÿ, òîâà å îïèñàíèåòî íà öåëèòå é, à òå ñà ïèñàíè â
ó÷ðåäèòåëíèÿ àêò.  À â óñòàâà íà ñäðóæåíèåòî, êîéòî ñúì íàïðàâèë, ïèøå
ñëåäíîòî: "×ëåíîâå íà ñäðóæåíèåòî ìîãàò äà áúäàò ..., êîèòî ñïîäåëÿò
öåëòà íà ñäðóæåíèåòî (÷ëåí 3)".  À â ÷ëåí 3 ïèøå ñúùîòî, êîåòî å ïèñàë è
Ëþáåí êàòî öåë íà ôîíäàöèÿòà.

> 4. tshlen 9-ti - Hem sme s idealna Cel hem shte razprostraniavame
> diskove, knigi i shte davame saveti.. ???
> / dori i da stane taka edva li e nujno da se pishe w ustava - taka moje
> i da ne mine w sad ili neshto podobno/

Àìè íåêà ïèøå òîâà, ÷îâåê íå çíàå êàêâî ùå èñêàìå äà ïðàâèì.  Íÿìà
þðèäè÷åñêè ïðå÷êè (ïîíå çà ñäðóæåíèå íÿìà, íî ìèñëÿ, ÷å ñúùî è çà
ôîíäàöèÿ), çàùîòî â óñòàâà çà ñäðóæåíèå òî÷íî àäâîêàòúò ïðåäëîæè èçðè÷íî
äà ñå ïèøå, ÷å ñäðóæåíèåòî ùå èçâúðøâà ñòîïàíñêà äåéíîñò, à íå ñàìî äà
ñå èçðåäÿò ðàçëè÷íè êîíêðåòíè äåéíîñòè.

> 5. toia kontrolen savet mi se vijda izlishen...... / znaete li tshe w
> dejstvitelnost Uprav. Savet na BAIT se sabira vsika sedmica a na BAI
> wseki wde sedmici ?) - i tova otnema dosta vreme na utshastvashtite w
> Upravitelnite saveti..
>
> kakto kazah po-gore imam izvesten opit w sazdavaneto na asociacii ( a
> sigurno i drugi ot vas imat podoben)
>
> obiknovenno neshtata protitshat po slednia red:
>
> [...]

:-)

Àç âñå ñè ìèñëÿ, ÷å çà äà ñè ñïåñòèì òåçè ãóáåùè âðåìåòî íåùà, ùå å
äîáðå íàïðàâèì îðãàíèçàöèÿ îò òèïà íà Äåáèàí.  À òàì íåùàòà ïðîòè÷àò ïî
ñëåäíèÿ íà÷èí: Îáñúæäàíèÿòà ñòàâàò â ïóáëè÷íè ïîùåíñêè ñïèñúöè, êúäåòî
ìîãàò äà ó÷àñòâàò è íå÷ëåíîâå íà Äåáèàí (ñúâñåì ðÿäêî ñå ïðàâÿò
îáñúæäàíèÿ â çàòâîðåí ïîùåíñêè ñïèñúê).  Ñëåä òîâà îðãàíúò, êîéòî òðÿáâà
äà âçåìå ðåøåíèåòî (íàïð. òåõíè÷åñêàòà êîìèñèÿ) ïðàâè ñúáèðàíå, íî íå
èñòèíñêî, à â ÷àò-ôîðóì.  Íàêðàÿ ãëàñóâàíåòî ñòàâà ñ åëåêòðîíåí ïîäïèñ.

Çàáåëåæåòå, ÷å òîâà ïðàâè Äåáèàí íå ñàìî ïî-åôåêòèâåí, íî è
ïî-äåìîêðàòè÷åí, çàùîòî â îáñúæäàíèÿòà âçåìàò ó÷àñòèå âñè÷êè, äîðè è
íå÷ëåíîâåòå íà Äåáèàí.  Îñâåí òîâà, òîâà å åäèíñòâåíèÿò ïðàêòè÷åñêè
âúçìîæåí íà÷èí îðãàíèçàöèÿòà íè äà íå ñå ïðåâúðíå ñàìî â ñîôèéñêà
îðãàíèçàöèÿ, à àç äúðæà òÿ äà áúäå íå ñîôèéñêà, à íàöèîíàëíà.

> IDEIATA ZA SRESHTA IDVASHTATA SEDMICA E DOBRA - neka se ogovorim niakade
> da se sreshnem i da zapitshnem da rabotim po vaprosa

Äà! Òàêà ìíîãî ïî-ëåñíî ùå îáñúäèì ðàçëè÷íèòå âàðèàíòè è ùå ðåøèì êàêâî
äà ïðàâèì.  Åäèíñòâåíà ïðå÷êà å òîâà, ÷å Ëþáåí Êàðàâåëîâ ñúîáùè, ÷å òàçè
ñåäìèöà íÿìà äà å â Ñîôèÿ, íî â êðàÿ é ìàé ùå ñå âúðíå. Ïðåäëàãàì äà ñå
ñðåùíåì ïðè ïúðâà âúçìîæíîñò, íàïð. â íåäåëÿ, àêî Ëþáåí ñúîáùè, ÷å â
íåäåëÿ å òóê è å ñâîáîäåí.  Ñëåä òîâà ùå ñúîáùèì â lug-bg äî êàêâè
èçâîäè ñìå ñòèãíàëè, êàê ñìå ïðåöåíèëè, ÷å å íàé-äîáðå, è ùå äåéñòâàìå.

(Àç ëè÷íî ñúì çàåò ïðåç âñè÷êè ñóòðèíè (âêë. íåäåëÿ) íî ñëåäîáåäèòå ìè
îáèêíîâåíî ñà ñâîáîäíè.)

> pone shte se vidim na jivo koi sme entusiastite w dejstvitelnost.......

Ïàê äà!  Ïðîñòî íåêà ñå óãîâîðèì íåùî.

Ïî ïîâîä çàáåëåæêàòà íà gggg ggg îòíîñíî èçðàçà "äà ñå ïîäîáðè
åôåêòèâíîñòòà íà èêîíîìèêàòà è îãðàíè÷è ñîôòóåðíîòî ïèðàòñòâî" ìèñëÿ, ÷å
íàøàòà äåéíîñò äàëå÷ íå ñå îãðàíè÷àâà äî ñïåñòÿâàíåòî íà íÿêîëêî ìèëèîíà
è íàèñòèíà ùå äîïðèíåñåì çà åôåêòèâíîñòòà íà èêîíîìèêàòà.  À èäåÿòà
äóìàòà "îãðàíè÷è" äà ñå çàìåíè ñ "îáåçñìèñëè" ìè ñå ñòðóâà äîñòà
íàõîä÷èâà è ñïîëó÷ëèâà.

        Ñ ïîçäðàâ: Àíòîí Çèíîâèåâ
                   anton@xxxxxxxxxx, zinoviev@xxxxxxxxxxxxxxxx