lug-bg: Re: [dev] DSSSL

  • Subject: lug-bg: Re: [dev] DSSSL
  • From: vd298@xxxxxxxxxxxxxxx (Vladimir Djouvinov)
  • Date: Fri, 7 Dec 2001 14:53:46 +0000 (GMT)

Zdrasti,

On Fri, 7 Dec 2001, George Danchev wrote:

> Vlado,
> ponezhe zasegna vyprosa za DSSSL i mozhe bi pishesh howto:) , da obmenime
> malko info...
> dokolkoto razbrah se opitvash da generirash ot SGML dokument -> PDF i HTML
>
> zna4i v Debian ima edin paket "linuxdoc-tools" , v kojto sa 2 perl scripta:
>
> sgml2latex - from LinuxDOC DTD SGML source vadish Latex, DVI, PS, PDF outputs
> sgml2html - from LinuxDOC DTD SGML source cadish HTML output
>
> Tova li te interesuva?
> ako iskash moda da ti gi pratq ako ne ti se rovi iz net-a...
Ne, interesuvat me samite style templates, ako si zapoznat s HTML, tova e
vse edno CSS sheets.

Inache na RH7.2 imam podobni skriptove, kato docbook2ps, docbook2html, i
t.n.

> Men me interesuva slednoto , zna4i az s DocBook ne sym se zanimaval, no
> syvsem malko s Jade. S nego vyrvi edna programka "nsgmls" (SGML validator)
Da, tazi programka mi e poznata ;-)

> koqto uporito trurdi 4e bylgarskoto malko "ÿ"  (windows-1251) v SGML
> dokumenta is not a vali SGML symbol (charcode 255). Ti imash li podobni
> problemi ?
Toku sto pusnah nqkolko malki i golemi bukvi s "ia", mina bez nikakyv
problem.

> Btw s sgml2latex i sgml2html imam systiq problem , te systo vikat
> "nsgmls" da validira SGML dokumenta, i pak sledva "disconnect" ako ima "ÿ":-).
I docbook2pdf mina bez problem.

> Zna4i ili nsgmls neotbira ot windows-1251 ili tova "ÿ" naistina se kodira s
> charcode kojto ne e ot pozvolenite v SGML , ideq nqmam.
Predpolagam, che tova zavisi i ot lokalizaciqta na sistemata. No samo
*predpolagam*. Az sym s bglinux 4, imam dosta problemi v KDE2, no na
konzolata vsichko e nared s bglinux 4.

> drigoto mi pitane e 4e dokolkoto razbiram Jade e prosto razshirenie na
> engine-a kojto poddyrzha DSSSL Transformation Language, takuv engine mozhe bi
> e DocBook (qvno), a az ne iskam da se zanimavam s nego poradi po-osobeniq mu
> licenz ...
Docbook sa nisto drugo osven SGML/XML shemi i DSSSL/XSLT stilove.
Jade e pyk programata, koqto vzema dokument napisan po Docbook shema i go
rendira po syotvetniq stil. Jade mozhe da raboti s vsqka druga SGML shema
i DSSSL stil.

Smqtam, che tova e - nisto slozhno ;-)

Vladimir Djouvinov