Re: lug-bg: Elegantly wasting system resources (Was: problem)

  • Subject: Re: lug-bg: Elegantly wasting system resources (Was: problem)
  • From: danchev@xxxxxxxxx (George Danchev)
  • Date: Sat, 15 Dec 2001 14:54:23 +0200

On Friday 14 December 2001 21:59, you wrote:
> Ops gaden problem, pokazva li nqkakvi dumpove na dipleq ili v syslog-a?
> Ili prosto se rebootva? Q probvai da si napravish nqkoq programa deto
> tovari procesora i vig kak se dargi, primerno da smqta chisla s mnogo znaci
> sled dec zapetaq.
Taka, bratq... zna4i az reshih malko da si poigraq s resourses na systemata.
Da kazhem imame user "haralampi"  na edi koq si sistema (nqma root prava).
Ssh-va se remote ili ima fizi4eski dostyp i se log-va local-no s
prostosmyrtniq username "haralampi" ... tova ne e ot golqmo zna4enie...

kompilira si, volno ili nevolno, slednata _brainless_ anti programka:
(znam 4e e lame, no "haralampi" i haber si nqma ot C ;-)

-----test.c--------------
main()
{
float x,y,z;
x=20.5123456789034567;
y=30.3343255346567767;
z=40.2245454345654655;
while (y<50)
    {
        if (x<1000)
            {
            x=x*y*x*y;
            z=x*y+x/y+y/x+x+y;
            printf("x1=%50.30f\n", x);
            printf("z1=%50.30f\n", z);
            }
        else
            {
            x=x/y+y/x;
            z=x*y-x/y-y/x+x+y;
            printf("x2=%50.30f\n", x);
            printf("z2=%50.30f\n", z);
            }
    }
}
-------------------------------------

Sled tova pak bez da iska haralampi q startiram taka:
---------avalanche.sh------
#!/bin/bash
z=0;
while [ $z != 1 ] ; do
./test &
done
----------------------------

Okazva se 4e se polu4avat razli4ni rezultati v zavisimost ot tova dali e
startiran ./avalanche.sh v xterm/konsole/gnome-terminal ili v TTY.
(sled izvestno vreme izliza i slednoto syobstenie pri opit da se podade
nqkakva komanda kym sistemata:
bash: fork: resourse temporaly unavailabel) , koeto e normalno :).

Interesno mi e kakvo polu4avate vie i kak ste reagira root v takava
sitruaciq... Razbira se root ne mozhe da pokazhe 4erven karton na haralampi
samo za tova 4e se u4i da programira na C ili pravi podobni gluposti
svyrzani s habene na system resources.

--
Greets,
fr33zb1