  • Subject: lug-bg: Richard Stallman: We can put an end to Word attachments
  • From: coder@xxxxxxxxxx (Ilian Zarov)
  • Date: 12 Jan 2002 20:03:35 +0200

   Zdravejte,
 Sled kato prochetoh statiqta na
http://www.linuxtoday.com/news_story.php3?ltsn=2002-01-11-002-20-OP
reshih da se prisyedinq kym iniciativata i za da doprinesa neshto za neq
prevedoh primeren email za otgovor na izpolzvaneto na Word documents
kato nachin za obmen na informaciq. Prevoda ne e blestqsht, predpolagam
nqkyde ima razminavaniq v stila (formalen i ne do tam formalen), no vse
pak ...

 Vyprosa ne e v tova, dali daden office packet razlichen ot MS Office
otvarq .doc files korektno. Ili kakto kazva Bob Chassell:

-:quote:-
I am puzzled. Why did you choose to send me 876,377 bytes in your recent
message when the content is only 27,133 bytes?
-:quote:-

P.S. Sega pyk popadnah na statiq otnosno license-a na Borland za
JBuilder 5 i Kylix 2 Open Edition - preporychvam na vsichki izpolzvashti
tezi produkti da go prochetat - http://freshmeat.net/articles/view/369/

        Best Regards,
                Ilian Zarov

   Resistance is futile. Open your source code and prepare for
                          assimilation.

---	English Version	    ---
You sent the attachment in Microsoft Word format, a secret proprietary format, so it is hard for me to read. If you send me plain text, HTML, or PDF, then I will read it.

Distributing documents in Word format is bad for you and for others. You can't be sure what they will look like if someone views them with a different version of Word; they may not work at all.

Receiving Word attachments is bad for you because they can carry viruses (see http://www.symantec.com/avcenter/venc/data/acro.html). Sending Word attachments is bad for you, because a Word document normally includes hidden information about the author, enabling those in the know to pry into the author's activities (maybe yours). Text that you think you deleted may still be embarrassingly present. See http://www.microsystems.com/Shares_Well.htm for more info.

But above all, sending people Word documents puts pressure on them to use Microsoft software and helps to deny them any other choice. In effect, you become a buttress of the Microsoft monopoly. This pressure is a major obstacle to the broader adoption of free software. Would you please reconsider the use of Word format for communication with other people?

Converting the file to HTML is simple. Open the document, click on File, then Save As, and in the Save As Type strip box at the bottom of the box, choose HTML Document or Web Page. Then choose Save. You can then attach the new HTML document instead of your Word document. Note that versions of Word change in inconsistent ways -- if you see slightly different menu item names, please try them.

To convert to plain text is almost the same -- instead of HTML Document, choose Text Only or Text Document as the Save As Type.

Thank you.

--- 	Bulgarian Version 	---

Vie mi izpratihte dokument v Microsoft Word format (.doc), lichen zasekreten format, koito e trudno da byde procheten. Ako mi izpratite v chist text (.txt), HTML ili PDF shte imam vyzmojnost da go procheta.

Razprostranqvaneto na dokumenti v Word format e golqm nedostatyk za vas i vashite korespondenti. Nikoga ne moje da ste sigurni kak izglejdat, ako poluchatelq izpolzva razlichna versiq na Microsoft Word, dori syshtestvuva veroqtnost da ne moje da go prochete.

Ako Vie poluchite Word dokument, tova syshto ima svoite nedostatyci - toi moje da sydyrja virusi (vijte http://www.symantec.com/avcenter/venc/data/acro.html). Izprashtaneto na Word dokumenti e losho i i za Vas, tyj kato te sydyrjat skrita informaciq, pozvolqvaiki na poluchatelq da Vi prouchi. Tekst, koito ste iztrili, moje bi vse oshte e ostanal skrit. Vijte http://www.microsystems.com/Shares_Well.htm za poveche informaciq.

Osven vsichko tova, izprashtaneto na Word dokumenti nalaga poluchatelq da izpolzva komersialen software (i eventualno da poharchi ogromno kolichestvo pari) na Microsoft i taka ne davate pravo na izbor. Vie defakto podkrepqte monopola i v chastnost tozi na Microsoft. Bihte li preobmislili izpolzvaneto na Word format za komunikaciq s drugi hora ?

Prevryshtaneto na .doc file do HTML e lesno. Otvorete dokumenta, shtraknete na File menu-to, izberete Save As i kato Save As Type v kutiikata po-dolu izberete HTML Document ili Web Page. Posle shtraknete na Save. Vashiqt .html dokument e gotov za izprashtane.

Prevryshtaneto v chist tekstov file (.txt) e pochti syshtoto - prosto v kutiikata izberete vmesto HTML Document Text Only ili Text Document.

Blagodarq Vi.

A mail-list of Linux Users Group - Bulgaria (bulgarian linuxers)
http://www.linux-bulgaria.org/ Hosted by Internet Group Ltd. - Stara Zagora

наши приятели

линукс за българи
http://linux-bg.org

FSA-BG
http://fsa-bg.org

OpenFest
http://openfest.org

FreeBSD BG
http://bg-freebsd.org

KDE-BG
http://kde.fsa-bg.org/

Gnome-BG
http://gnome.cult.bg/

проект OpenFMI
http://openfmi.net

NetField Forum
http://netField.ludost.net/forum/

Linux-Bulgaria.ORG

Mailing list messages are © Copyright their authors.