Re: lug-bg: Email problem

  • Subject: Re: lug-bg: Email problem
  • From: jkk@xxxxxxxxxxxxxxx (Georgi Kupenov)
  • Date: Mon, 14 Jan 2002 11:13:03 +0200

Georgi Kiselov wrote:

> Zdr.
> Imam sledniq problem:
> Imam instaliran Qmail na servara i neprekasnato se opitva da obrabotva
> emaili s nesa6testvuva6ti adresi. Otna4alo pomislih, 4e moje da sa virusi
> po komputrite, koito sa v mrejata kam servara i zatova zabranih portovete
> 25 i 110. no te prodaljavat da si se obrabotvat. :)
> Eto edno kopie:
>
> To: postmaster@xxxxxxxxxxxxx
> Subject: failure notice
>
> Hi. This is the qmail-send program at razlognet.net.
> I tried to deliver a bounce message to this address, but the bounce bounced!

> [...]

Problema lesno se reshawa,
kato nasochish wsichki "doublebounces"
naprawo w "nebitieto" ;-)

Eto kakwo trqbwa da naprawish:
1. Zadawash na qmail-a koj da poluchawa "doublebounces".
Po podrazbirane e "postmaster"-a, t.e. ti:

echo "dev_null_user" > /var/qmail/control/doublebounceto

2. Syzdawash alias za "dev_null_user":

echo "#" > /var/qmail/alias/.qmail-dev_null_user

(towa shte reche, che wsichko, koeto e za "dev_null_user@yourdomain...
shte "izchezwa" wednaga).

3. Spri i pusni qmail-a,
za da se poluchi efekt-a ot naprawenite promeni.

4. Move da pratish mail do "dev_null_user@yourdomain..."
i da razgledash w log-a kakwo stawa.

Pozdrawi!

--