Re: lug-bg: ext3 + lfs patch za 2.2.20

  • Subject: Re: lug-bg: ext3 + lfs patch za 2.2.20
  • From: danchev@xxxxxxxxx (George Danchev)
  • Date: Tue, 15 Jan 2002 18:28:05 +0200

> No togawa cepish neshtata po dosta kofti nachin - razbiraj gubish
> homogenizaciq.

a tova e vypros na vkus, sheguvam se razbira se. Mozhe bi ima rezon ot
teoreti4na gledna to4ka, no ot prakti4eska ne se sestam za nesto losho s
use-vaneto na dosta FS'es. Qd me e samo 4e iz4ezna UFS (glavno me interesuva
4.4bsd) write support-a, kojto go imashe v 2.4.0 , .1 ili .2 beshe, slu4vashe
se da omazhe  UFS-sa pri pisane i za tova maj sa go disable, dori manualy da
otmarkiram CONFIG_UFS_FS_WRITE=y  v .configa, pak ne kompilira kernel s takuv
support. Ina4e 4ete tozi FS bez problemi. damn. otklonihme se malko. sorry.

> shtot' move da ne e na debian :P no i moeto mnenie sywpada s gornoto -
> po-dobre
> da si namerish distro, koeto otgowarq na iziskwaniqta...

vsustnost uto4nih za debian, ponezhe znam 4e debian.gabrovo.com se poddyrzha
ot nego, i use-va takova distro. Vsustnost nqma zna4enie de.

> btw ne sym siguren, che support-a na LFS ot strana na glibc se swevda samo
> do
> kernel headers i syshto taka ne sym siguren, che debianskoto glibc e LFS
> aware..

vsi4koto glibc deto e 2.2.x trebe da otbira ot files > 2G, naistina ne sym
siguren dali zavisi samo ot kernel headers s kojto e bilo kompilirano,
razbira se trqbva i syotvetniq kernel kojto systo otbira ot tova.  E mozhesh
da bydesh siguren 4e maintainer-a ne e pramahnal tozi support v "libc6"
paketa na debian :).

Za 2.4 4e ne mozhe da nosi nesto ne moga da se syglasq bash... naskoro mi
beshe priveden primer 4e 2.4.13 na Sparc (neznam mnogo podrobnosti) "iznasq"
> 1TB daily... i tova dale4 ne bilo full saturation. Predi tova bilo e 2.4.10
ama imalo nekuf problem s SCSI-tata. Ina4e 2.4.13 otkakto e pusnat e *up* and
*running*. Nikogo ne agitiram razbira se :)
Na LKML aktivno se govori za nov sheduler, glavno za SMP works, pone
rezultatite/benchmarks kojto bqha predostaveni ot ingo molnar pokazvat mnogo
bqsno zabyrzvane - na mesta do 6 000 000 context_switches/sec na neznam si
kakva machina s patched 2.4.17 i 2.5.2. Ima conflict oba4e s preemtive-a
(kojto ne uveli4ava performance, a prosto kernela mozhe da prekusva task s
po-malyk prioritet i da se zaeme s takiva s po-golqm), no ste go iz4istqt.
Kojto my e interesno mozhe da prosledi tozi thread na lkml. Eh, pove4e nqma
da se otklonqvam!

--
Greets,
fr33zb1