Re: lug-bg: PostgreSQL

  • Subject: Re: lug-bg: PostgreSQL
  • From: gf@xxxxxx (Georgi Chorbadzhiyski)
  • Date: Wed, 23 Jan 2002 14:34:52 +0200

Pavlin Petkov wrote:
> Zdrawejte
>
>  Instalirah si postgresql sledwajki instrukciite w
> readme file-tata ... imam syzdaden i user 'pgsql'
> kojto za shell ima /sbin/nologin (taka pisheshe da se
> naprawi). Sega obache kogato iskam da si syzdam baza
> s:
>
> calavera:71$ db_manage.sh create users_db
>
> sled wywevdane imeto na bazata, username i password za
> dostyp do bazata mi izpljuwa slednite greshki ...
>
> psql: FATAL 1:  SetUserId: user 'calavera' is not in
> 'pg_shadow'
> psql: FATAL 1:  SetUserId: user 'calavera' is not in
> [...]

lognat si kato root
   passwd pgsql (za da mozhesh posle ot calavera da pravish su)
   chsh pgsql (slozhi mu /bin/bash)

logni se kato calavera
   su - pgsql
   bin/createuser (dobavi si user calavera sas pylni prava)
   exit

(sega pak si si calavera)
   /usr/local/pgsql/bin/createdb users_db

psql users_db
pgsql=>

ili kato user calavera
/usr/local/pgsql/bin/createdb -U pgsql users_db
/usr/local/pgsql/bin/createuser -U pgsql calavera

P.S. Neznam zashto v dokumentaciata preporachvat da se slaga na pgsql
      /bin/nologin za shell, po-tozi nachin dosta poveche rabota e da
      setupnesh bazata danni v nachaloto