Re: lug-bg: PostgreSQL

  • Subject: Re: lug-bg: PostgreSQL
  • From: danchev@xxxxxxxxx (George Danchev)
  • Date: Wed, 23 Jan 2002 16:20:43 +0200

On Wednesday 23 January 2002 14:08, you wrote:
> Kakvo obache za secure -to na db?
> kato obiknoven user v linux -a kato exportnesh PGUSER=rootpostgre (ako taka
> se kazva user -a na postgreto da rechem) i to si te logva kato svetaq
> svetih v bazata. Ako li pyk slozha paroli - kato rootpostgre nemoga da se
> logna posmyrtno. Kyde e debelata tynkost, koqto mi e izbegnala ot pogleda?

Primer:
v pg_hba.conf
-----------------
#TYPE  DB    IP           MASK      AUTHTYPE   AUTH_ARGUMENT
local         all                                      crypt
host         all    127.0.0.1  255.0.0.0   crypt                 auth.arg

Ako nqma AUTH_ARGUMENT togava se demona gleda za pass-a v "pg_shadow".
A ako ima AUTH_ARGUMENT   - da kazhem file-a auth.arg v $PGDATA dir-a (export
PGDATA=/var/lib/postgres/data    ili tam kydeto ti e) . T.e. s:
pg_passwd /var/lib/postgres/data/auth.arg

pg_ctl restart
export PGUSER=kakvoto_si_stesh
psql ...... da vidish kon bob qde li :)

mnogo zavisi kak si zadal da se auth-va tozi "rootpostgre", vizh kakvo to4no
imash v pg_hba.conf za record TYPE (local, host, hostssl - pri poslednite dve
trqbva da poso4ish i -h host kogato se connectvash kym demona) , zavisi i
kakvi AUTHTYPE  i AUTH_ARGUMENT ili MAP si zadal.
Imaj predvid 4e ima nqkoj ograni4eniq za AUTHTYPE:

za TYPE "local"  mozhe AUTHTYPEs- trust, password, crypt, reject, peer (za
peer imashe nqkakvi ograni4eniq ot OS-a, no mislq 4e Linux ne go pozvolqva)

za TYPE "host" i "hostssl" (poslednoto ako PostgreSQL e kompiliran s SSL
support) mozhe AUTHTYPEs - trust, password, crypt, ident, krb4 i krb5 (ako
PostgreSQL e kompiliran s Kerberos authntication support), no bez _peer_.

--
Greets,
fr33zb1