Re: lug-bg: AMD and VIA hardware bugs and workarounds

  • Subject: Re: lug-bg: AMD and VIA hardware bugs and workarounds
  • From: danchev@xxxxxxxxx (George Danchev)
  • Date: Sun, 27 Jan 2002 14:26:23 +0200

> problema :) . Vsustnost az ne znam ili ne se sestam kak mozhe da se proveri
> v edna sistema goleminata na na page-a v pametta? Ne mi kazvajte da gledam
> stojnostta na
> X86_FEATURE_PSE  v include/asm-i386/cpufeature.h v source na kernela :)
>
> #define X86_FEATURE_PSE         (0*32+ 3) /* Page Size Extensions */
> #define X86_FEATURE_PSE36       (0*32+17) /* 36-bit PSEs */
>
> stoto kernela mozhe i da e usetil kva e rabotata ili da mu e podadena
> "nopentium" boot opciq, pyk 4ovek mozhe da iska da proveri realno dali e
> smenen i kolko e page size-a. ?:)

ooops, otnosno page_size-a v pametta...tq smetkata bila bezkrajno prosta:)...
kernela si kazva kolko pages ste polzva za vsqka ot zonite v pametta, samo da
ima koj da gleda i znaejki koli4estvoto RAM da smqta:).
Napr. machine s 192 MB RAM
# dmesg | grep pages
On node 0 totalpages: 49152
zone(0): 4096 pages.
zone(1): 45056 pages.
zone(2): 0 pages.

ili tova sa: ZONE ISA_DMA, ZONE NORMAL, ZONE HICHMEM
(HICHMEM{4G|64G} nqma stoto RAM<1GB, i v config-a na kernela syotvetno
CONFIG_NOHIGHMEM=y).

page_size=192MB/49152 = 196608kB/49152 = 4kB

i syotvetno mozhe da se iz4isli i razmera na zonite v pametta..., mislq 4e
samo ISA_DMA e vinagi tvyrdo setnata na 16MB zaradi nqkoj ISA ustrojstva
kojto pretendirat 4e mogat da polzvat pametta bez u4astieto na procesora, no
vsystnost ne mogat da dostypnat sled 16-q MB... za tova kernela v nqkoj
moment ot boot time im pravi tazi usluga rezervirajki pyrvite 16MB ot pametta
za tqh s edin "skok" na "kernel-code" i "kernel-data" nqkude sled 16-q MB v
ZONE NORMAL.

Otnosno Athlon-a i page_size=4MB + AGP problem... mozhe bi ve4e ste vidqli:
http://linuxtoday.com/news_story.php3?ltsn=2002-01-24-014-20-NW-KN
Dokolkoto razbrah az kym momenta samo Linux se opitva da polzva pages=4MB v
Athlon sistemite (koito mogat tova),  no pyk ne polzva nqkyf advanced feature
na tezi  processors nere4en "speculative writes" otkydeto idva i problema s
drugite ustrojstva. Ot changelog-a na 2.4.18 se vizhda 4e sa apply-nati
nqkakvi fixes za AMD. Blah !

--
Greets,
fr33zb1