Re: lug-bg: Izpolzvane na RPM?

  • Subject: Re: lug-bg: Izpolzvane na RPM?
  • From: mmarkov@xxxxxxx (Minko Markov)
  • Date: Sun, 27 Jan 2002 18:30:10 -0800

Àíòîí Çèíîâèåâ wrote:

> Íà 27 ÿíóàðè 2002 (íåäåëÿ) â 10:04 ÷àñà Minko Markov ïèñà:

> Òîâà ùå ñâúðøè ëè ðàáîòà çà ïàêåòè, êîèòî îùå íå ñà èíñòàëèðàíè?
> Ïðèìåðíî àêî íÿêîÿ ñè ïðîãðàìà èñêà libíåùî_ñè.so, à â ìîÿòà ñèñòåìà
> íÿìà òàêúâ ôàéë, òàçè êîìàíäà ùå îòêðèå ëè êîé ïàêåò òðÿáâà äà
> èíñòàëèðàì?

Ne mislya. S rpm ne sqm se zanimaval otdavna, ponezhe gledam
da instaliram ot sors, a naposledqk nyamam vreme da se
bqzikam hich. Pomnya, che kogato rpm mrqnka za  unsatisfied
dependencies, izbroyava lipsvashti .so faylove i imena na
lipsvashti paketi (dano ne se lqzha..) Za vtorite e lesno, za
pqrvite: google search, za da razbera tochno koy paket gi sqdqrzha.

Sega mi hrumva -- dali rpmfind.net nyama nyakakqv search, pri
koyto zadavash  alabala.so* , i izlizat vsichki paketi, sqdqrzhashti go?
Opitah, stava, no bez wildcards.

> Áëàãîäàðÿ ìíîãî.

Nadyavam se, che se e poluchil blagopoluchno.

Dve preduprezhdeniya za rpm. Pqrvo, nyakoi rpm-i izpqlnyavat
scriptove pri instalaciya/deinstalaciya. Ako eksperimentirash,
tova mozhe da dovede do neochakvani rezultati. Proverka za
tova kakvi scriptove se izpqlnyavat e  rpm -q --scripts
Vtoro, ponyakoga  rpm -e  ne maha symlink-ove v /usr/lib.

Uspeh,
Minko