  • Subject: Re: lug-bg: hardware bug i neshto drugo
  • From: whitefang@xxxxxx ( )
  • Date: Mon, 28 Jan 2002 21:19:59 +0200

On Monday 28 January 2002 08:22 pm, you wrote:
> [...]
> predi da installna RPM paketa s telnetd pitah kak moga da si pusna
> telnet deamon i vseki mi vikashe : edit /etc/inetd.conf i tam triabva da
> ima telnet i samo da go otmarkiram ili neshto takova - da go pusna
> da ama tam niamashe nishto - sled installa pak niama nishto sas telnet
> ama to se puska
> I mi e chudno ot kade se puska
> Az misleh ili po tochno dolkolkoto razbrah bi tyriabvalo da se puska ot
> /etc/inetd.conf . a tam niama nishto sas telnet i to se puska.
> Sega ti mi kaza za dir  xinetd.d az niamam inetd.conf a xinetd.conf ama

Ot zna4enie inetd i xinetd vapreki 4e slujat za edno i sysho imat  sa dve
razli4ni programi formata na conf filovete im e razli4en.

> I asega kakvo za da go spra bez da addvam v /etc/xinedt.conf
> service telnet { disable }  triabva da iztria telnet faila v dir
> /etc/xinetd.d ????
Moje i da go iztriesh.
No sled tova triabva da nakarash xinetd da si pre-pro4ete config-a i dir-a s
file4etata.

Ako si s inetd ( a ne s xinetd ) sled redakcia na /etc/inetd.conf triabva da
nakarash inetd da si prepro4ete /etc/inetd.conf:

kill -s SIGHUP `pidof inetd`

Oba4e
kill -s SIGHUP `pidof xinetd`
niama da ti svyrshi rabota Shte tribva da restartirash xinetd-to.

/etc/rc.d/init.d/xinetd restart

> 10x bye

Ami ia parvo da se uto4nim koi "inet super daemon" polzvash
xinetd ili inetd.
ako polzvash inetd fail-a e /etc/inetd.conf, somo edin file e i ima savsem
razli4en format za opisanie na services ot tozi na xinetd.
Ako polzvash xinetd ima edin edin fail /etc/xinetd.conf + directoria
/etc/xinetd.d v koiato za vseki service imash po edno file4e.

Ako si na MDK , RedHat ili druga RPM distro( a syshtoto vaji i za .DEB )
tezi malkite file4eta ot /etc/xinetd.d sa paketirani zaedno sys server-a.(
vypreki 4e ne zadyljitelno - zavisi ot distroto )
etc. ako instalirash telnetd-x.y.z shte ti se poiavi file4eto
/etc/xinetd.d/telnet.

наши приятели

линукс за българи
http://linux-bg.org