Re: lug-bg: printer server [HP LaserJet 6L]

  • Subject: Re: lug-bg: printer server [HP LaserJet 6L]
  • From: al_shopov@xxxxxx (Alexander Shopov)
  • Date: 29 Jan 2002 16:49:13 +0200

Naj-dobria variant e da imash testova mashina.

1. Podkarvash pritera pod Linux.
2. Podkarvash Sambata
3. Exportvash printera pod Samba.

1. Pravilo za barzoto zamazvane:
Naj-dobre e da imash testova mashina, za da mozhe mnogo barzo da
preminavash ot edinia variant kam drugia. Dual -boot na parvo vreme
sashto ne e losho kato ideia.

2. Proveri kak shte pechatash:
Moiat opit e, che naj-dobre se podkarva printer kato PostScript. Vizh
dali i kolko dobre mozhe da pechatash ot Linuxa.
Ne znam kolko dobra e poddrazhkata na prinerite pri Debian, sigurno ne e
po-losha otkolkoto pri ostanalite distribucii.

HP naskoro pusnaha driverite si s BSD (chist) licenz. Proveri dokolko te
sa dostapni za tvoia Debian.

3. Sled kato si podkaral pechata pod Linux, vizh dokolko mozhe da
integrirash Sambata v Win mrezhat. Procheti how-to tata, opitai rabota
sas Swat. Debian bi triabvalo da imat i sobstven tool za tova. Po novite
versii na Samba sa predimstvo. Vizh dali imash neshta kato Windows
domains i t.n.

4. Ako 2 i 3 sa OK i si prochel dokumentacia za Samba, ne bi triabvalo
da imash nikakvi problemi.

Polezni linkove:
http://linuxdoc.org/HOWTO/Printing-HOWTO/index.html
http://linuxdoc.org/HOWTO/SMB-HOWTO.html
http://hpinkjet.sourceforge.net/
http://hp.sourceforge.net/
http://samba.org

Polozhitelen moment - printera e hubav, Linux-a shte se spravi.
Varzhi si gashtite - vizh otnovo tochka 1.
Ako printerat e mrezhovi - polzvai go kato mrezhovi printer,
konfiguriraneto na Linux-ite i Windows-ite e naj-lesna.

al_shopov

On âò, 2002-01-29 at 16:19, Yanev wrote:
> trqbwa srawnitelno burzo i bezbolezneno[zatowa mi trqbwa opitno mnenie] da
> podkaram printer HP LaserJet 6L pod linux i linuxbox-a da stane print server
> [windowskite mashini da mogat da se wuzpolzwat ot printera] .... stawa duma
> za debian [woody] kernel 2.4.8 mrezata e TCP/IT imam i samba na mashinata
> [moze i tq da se polzwa] .... ako moze nqkoi da mi obqsni kak tochno e
> podkarwal nesto takowa ... zastoto w momenta printera se polzwa i neiskam da
> otnasqm nedowolstwoto na pechatashtite lishawaiki gi ot printer [za dulgo]
>

> 		YaneV

Alexander Shopov         Bulgaria Sofia 1421 4 Cherni Vrah Blvd.
TopTeam                  NMZH, tel. +(359 2) 655 096, 656 796
ComputerNews             Be responsible to yourself and the world:
editor-in-chief          against viruses use condoms and GNU/Linux!