Re: lug-bg: iptables performance (was: tail -f | grep ... | cat ... | awk ...)

  • Subject: Re: lug-bg: iptables performance (was: tail -f | grep ... | cat ... | awk ...)
  • From: emo@xxxxxxxxxx (Emil Tantilov)
  • Date: Sat, 2 Feb 2002 15:03:36 -0800

Eh, az ne iskah da zapochwam woina za twa kolko dobar ili losh e iptables -
prosto spodelih nabludenie po waprosa ...

Nito pak kazah che reshenieto posocheno w po-predishnite email-i ( zabrawih
weche s koia progy beshe) e losho - sigurno si ima swoite dostoinstwa - ne
sam go polzwal. W momenta sam s iptables ( BTW s nego sashto moje da se
filtrirat loshi packeti) i snort. (wapros na lichen izbor).

Kakto i da e - sled kato weche se zahwana spora - pak shte powtoria s malko
poweche podrobnosti:

 Pochti bez da iskam zabeliazah che ping-a kam niakoi game server-i (Counter
Strike) se uwelichi  sled kato pusnah malak script koito dobawia wsichkite
"loshi" IP-ta kam iptables - i saotwetno se namali kato gi mahnah ot filtera:

iptables -A INPUT -i eth0 -p TCP -s $BADIP --dport 80 -j DROP

Kakto se wijda ot gornia red twa go pochnah zaradi Nimda/CodeCodeRed &
friends.  Mejduwremenno (kakto predpolagam i powecheto ot was biha naprawili)
porowih po internet i namerih razlichni reshenia i mnenia po waprosa - kato
cialo se beshe pochnalo ot neshto podobno na moia script i postepenno po
prichini obiasneni ot awtorite kato nejelano pretrupwane na filtera s
reject-nati IP-ta w iptables biaha predlojeni drugi reshenia ... az si izbrah
towa sas httpd.conf.

Malko poiasnenia:
1. Scripta za sabirane na IP-tata, kakto i iptables prawilata izmislih i
napisah sam - taka che ne pretendiram da sa idealni nito optimizirani -
nishto chudno da sam gi "zabranil" ne kakto triabwa i winata za zabawianeto
da e moia (w koeto si zapazwam prawoto da se samniawam)

2.  Sled kato obmislih neshtata ot wsichki strani - reshih che e po-dobre da
naprawia taka che da se reagira samo kogato ima problem - ako zabrania
wsichki "loshi" IP-ta samo zashtoto ne sa "bili poslushni" kogato sam gi
hwanal - to dori i kato stanat "dobri" pak shte sa zabraneni ...

3. W sluchaia sas "zabawianeto" imah predwid che filtrirabeto s iptables moje
da ima makar i malak (w powecheto sluchai nezabelejim) efekt warhu
barzodeistwieto. Waw wseki sluchai da se twardi che sas iptables ne se towari
servera ili pak niamat NIKAKWO wlianie warhi nego ...??? aide de

Sajaliawam ako sam zasegnal niakoi, ili ste me razbrali pogreshno - twa ne mi
e bila celta.