lug-bg: VPN i fizicheska mrezha

  • Subject: lug-bg: VPN i fizicheska mrezha
  • From: P.stoilov@xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx (Peter Stoilov)
  • Date: Mon, 4 Feb 2002 11:46:59 +0100

Imam edin vupros koito se opasiavam che e malko tup. Neobhodimo li e
mashinata na koiato vurvi NAT da e fizicheski mezhdu mashinite ot intranet-a
i vunshnata mrezha? Mozhe bi ne se izraziavam tochno no imam predvid
slednoto:

                                  ___NAT router eth0 (ip: 1.2.3.110)
                                 |                            |
                                 |___NAT router eth1 (ip 192.168.0.1)

--router (ip: 1.2.3.1)-|

                                 |___mashina1 (ip: 192.168.0.2)

                                  }izpolzvat kato gateway 192.168.0.1
                                 |___mashina2 (ip: 192.168.0.3)

Prosto iskam da razpolagam s VPN kato izpolzvam okabeliavaneto na sgradata.
Razbiram che mozhe da izglezhda malko stranno kato reshenie, no prichinite
zaradi koito mi se nalaga da go pravia sa malko neobichaini. Naprimer za da
vkliucha nova mashina v mrezhata 1.2.3.X triabva da otida pri liceto A i da
mu poiskam (!) ip adres (DHCP server niama zashtoto niakoj triabvalo da go
administrira!?). Ako liceto A e na rabota, ne go murzi i e trezveno priema
zaiavkata mi i ia predava na liceto B koeto mi dava IP adres i prashta pismo
na administratora na domain-a 1.2.X.X che e dal IP 1.2.3.14 na mashian
koiato shte se kazva "riba.sharan.ot.horemaga".  Ako tova ne bude napraveno
(primerno az, bez da kazvam na nikogo si vzema ip 1.2.3.14) sled okolo dve
sedmici router-a na domain-a 1.2.X.X mi blokira IP-to. Ima oshte niakolko
drugi prichini sushto tolkova bezumni.

Pozdravi,

P.Stoilov