Re: lug-bg: VPN i fizicheska mrezha

  • Subject: Re: lug-bg: VPN i fizicheska mrezha
  • From: P.stoilov@xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx (Peter Stoilov)
  • Date: Tue, 5 Feb 2002 18:16:57 +0100

> Ako ASCII art-a po-gore e korekten i fizicheskoto razpolozhenie na
mrezhata e
> takova ne wizhdam kakvo ti prechi da si slozhish istinsko IP, koeto se
rutira
> i da si dadesh za gateway adresa na rutera.

Zashtoto za vsiaka nova mashina koiato iskam da vkliucha triabva da hodia na
karaka pri edno govedo za da mi izvadi IP adres ot edna tetradka. Poniakoga
govedoto se oburkva i dava IP adres koito veche e dal na nikoj drug.
Porocedurata po poluchavane na nov account (ako iskash da polzvash
mrezhovite resursi  - printeri, disk, e-mail account) sushto e dosta dulga.
Na praktika shibanata mrezha ne se administrira ot nikoj. Ot vreme na vreme
za administrator naemat po niakoj student kojto se viasva 1-2 puti
ustanoviavav kakuv batak e i se otkazva.
Osven tova iskam kutiata s linux-a da ia izpolzam  za file i print server na
2-3 MAC-a i oshte 2-3 PC-ta, no bez da mogat ostanalite maimuni izvun
moitata grupa da gi polzvat. Tova razbira se mozhe da stane s username i
pass, ama shefa mi kojto e fan na apple uporito otkazva da pomni kakvito i
da bili logini i paroli. Zatova mi se shte da se otdelim ot ostanalite
klouni v sgradata. Tova go napravihme za niakolko neshta nesvurzani s
mrezhata i computrite i se okaza dobro reshenie. Inache ti naduvat glavata s
gluposti.