Re: lug-bg: gcc error - Segmentation Fault (program cpp0)

  • Subject: Re: lug-bg: gcc error - Segmentation Fault (program cpp0)
  • From: danchev@xxxxxxxxx (George Danchev)
  • Date: Sat, 16 Feb 2002 15:04:54 +0200

Pyrvo iskam da se izvinq ako sym zasegnal nqkoj ...
nqmam nisto protiv distribuciqta na RH, (naprotiv sega se u4a na RPM;), ne
sym q otri4al i ne sym kazval na pitastiq da q smeni totalno a ako ima vreme
prosto da opita na 4isto s druga 4e ne se znae kyde mozhe da e problema.

> Distribuciite obiknoveno izbirat kernela koito e po-stabilen (t.e. bil e
> stress testvan sus razlichen harware). Taka che ako -ac seriyata kerneli
> raboti za redhat veroyatnosta da raboti _za men_ e po-golyama ot tazi na
> koito i da e vannila kernel.
> kgcc koeto redhat shipvat  vuv 7.x e egcs 1.1.2 = gcc 2.91.66. ,
> kompilatora na rh6.x

okz, no naj-merodavniq izto4nik za tova s koj compiler da se compilira
dadeniq kernel e Documentation/Changes.

> Struva mi se devloperite na mplayer izpolzvat edin kup dumi za da kajat
> prosto "ne znam", za da opravdayat anti redhat nastroeniyata si  i da
> izbyagat ot problemite na potencialnite potrebiteli  vmesto da napravyat
> nyakakuv opit da gi reshat.

vizh stanovishteto na GCC team, na MySQL team susto i t.n. i t.n. upstream
developers kojto imat problemi s tozi 2.96 compiler na RH . Problema e 4e ako
pri teb problema ne se proqvqva, to tova ne e garanciq 4e i pri drug ste e
taka. Zavisi ot mnono raboti.

> Koe tochno te pritesnyava otnosno komunikaciyata s redhat?
> https://www.redhat.com/apps/support/resources/ ?
> https://bugzilla.redhat.com/bugzilla/  ?

You missed the point! Ideqta mi beshe 4e po tozi na4in se poqvqvat distro
specific problemi i resheniq bez tova da e neobhodimo. Patch-va se samo ako
naistina ima problem i za tova se pishe v docs na distroto - kak, zasto sa
apply-nati patches kym upstream sources, dava se vyzmozhnost po zhelanie na
user-a i da ne se prilagat i t.n.

> Moje i da ne izpipvat vsichko dokrai, zashtoto sa vse pak sa komersialna
> organizaciya, imat srokove, po-vajni i po-malovajni klienti  i t.n.
> obache sus sigurnost ne sa hora koito byagat ot problemite  ili puk te
> lujat v liceto che vsichko raboti.

tova vyobste ne sym go imal predvid !

> Ulrich Drepper - maintainera na glibc kakto i Jakub Jelinek ako ne se
> luja choveka su spomenatiya preload hack rabotyat za redhat, ako shte
> "probvam" nechii hackove to nai veroyatno da sa tehnite ;)

da taka e , syglasen sym , koeto si e ubavo si e ubavo nqma spor.

> Nyakakvi fakti koito da podkrepyat tvurdenieto v skobite? Kazvash
> forked, a realno nyama nikakvi seriozni forkove na samiya kernel ili na
> glibc. Osven ako ne smyatash -ac seriyata za seriozen fork, no az vse
> pak bih vyarval na Alan Cox za tova dali moje da se schita za fork.

e neznam dali e korektno da se nari4a forked no e s starata VM, koqto ne
beshe s mnogo advanced algorithms i ne beshe doiz4istena kato izpylnenie i
oste ne e. Eto edno sravnenie mezhdu nqkolko kernels, vkl. i 2.4.9 na Red Hat:
(kak zvu4i samo kernel-a na RH  - kakva ironiq ;)
http://www.byte.com/documents/s=2470/byt1012259408690/
oburni vnimanie na otgovora na Alan Cox.
btw my favourite kernel developer e Indo Molnar pak ot Red Hat, toj naistina
mozhe da pravi magii s shedulinga v kernela (za 2.5 stava vypros) no edva li
hora kato nego, Alan Cox i drugite izvestni imat vreme i sili da diktuvat na
tezi developers v RH koito paketirat v krajna smetka produkta .. te se borqt
sys stock kernel-a, slagat i tehni ve4e specifi4ni za RH patches, no kolko
users na RH sa aware za tova ? . No kakto i da e ... nqma zna4enie.

> [...]
> stane po-stabilna i da raboti s poveche hardware  (kto za tova izpolzva
> patchove po sledvashti versii na kernela) , testvat seriozno poluchenata
> banica, i go puskat kato osnoven kernel/glibc na distribuciyata si.
>
> Ako nyakakva po seriozna nesuvmenstimot ne prechi na po natatushnoto
> upgradvane na paketa to se puskat versii sus sledvashti versii na
> kernela, primer  kernel-2.4.9-13.i686.rpm   za redhat 7.2

> Problema na choveka izglejdashe kato bug vuv pametta, no toi kaza che ya
> e testval. Ako priemem che hardwera e zdrav znachi sledvashtoto neshto

ne mozhe da se znae dali problema mu hardwaren, no vse mi se struva 4e po
vreme na rabota  gcc-2.96 se opitva da "pipa" 4uzhd memory range i e syvsem v
reda na nestata kernela da my prati signal 11.

> Logichna stupka za vseki rh user e da vidi dali ima update na gcc-to ot
> redhat. Ako tova ne pomogne sledvat razlichni kombinacii ot
> troubleshoooting, vsichki zaviseshti ot nalichieto na svobodno vreme i
> nivoto na znaniya na potrebitelya.
> Problemi ima razni i raznoobrazni, i te ne sa ogranicheni do rh gcc
> 2.96. Sus distro bashing obache ne reshavame nito edin ot tyah.

prosto se opitah da nahvyrlq tova za koeto se setih ...
vzimam si pouka i razbiram 4e ne moga da byda polezen i nqma da se  opitvam
da davam akyl ako e zamesena distribuciqta na RH. ;-)
done
P.S. no flames !!! :)

--
Greets,