Re: lug-bg: Qmail problem

  • Subject: Re: lug-bg: Qmail problem
  • From: nikodimov@xxxxxxxxxx (Nikodim Nikodimov)
  • Date: Thu, 21 Feb 2002 18:28:28 -0800

Abe neshto mai ne se rabrahme dobre...
IP-tata na provaidera izobshto ne te interesuvat za local resolv...t.e tvoia
localen DNS server tribva da moje da ti resolva localnata mreja...dori
izobshto da niamash internet...taka che zabravi IP-tata na provaidera...tiax
samo gi dobav v named.conf v option section
       forwarders {
              ip.na.tvoia.provaider;
               };

v tozi fail (named.conf) tribva da imash zadaljitelno 4 zoni

zone "."

zone "0.0.127.in-addr.arpa"

zone "tvoi_domain.com"

zone "10.168.192.in-addr.arpa".....rev IP na localnata ti mreja

poslednite 2 zoni imat configuracioni failove

vav parvia fail za pravia resolv tribva da imash

                        NS      ns.tvoi_domain.com.
                        MX     10 mail.tvoi_domain.com.

mail                  A       IP na servera kadeto e qmail bez "." nakraia

ako iskash dobaviash useri ot localnata preja
ime_user            A       IP na user bez "." na kraia

v config faila za reverse primerno ako mail&DNS servera sa ti na
192.168.10.2
dobaviash

2                     PTR      mail.tvoi_domain.com.  (s "." nakraia)

ideiata e dori da niamash vrazka s internet da mojesh da resolvash po IME
t.e.
ping mail.tvoi_domain.com
da ti dava IP-to na qmail servera

NN