Re: lug-bg: nsgmls problem: non SGML character number 255

  • Subject: Re: lug-bg: nsgmls problem: non SGML character number 255
  • From: mitko@xxxxxxx (Dimitar Peikov)
  • Date: Tue, 5 Mar 2002 10:34:49 +0200

On Mon, 4 Mar 2002 20:13:43 +0200
George Danchev <danchev@xxxxxxxxx> wrote:

> Çäðàâåéòå,
> òîâà íå å íîâ ïðîáëåì èëè ïúê àç íåùî íå ñúì â ÷àñ ñ ðåøåíèåòî ìó.
> àêî â SGML äîêóìåíòà èìà áúëãàðñêî ìàëêî [ÿ] , nsgmls èçïëþâà ñëåäíîòî:
>
> debiandoc2html apt-howto-en.sgml
> nsgmls:apt-howto-en.sgml:14:0:E: non SGML character number 255
>
> è ñúîòâåòíî îòêàçâà äà ãåíåðîâà ...
>
> ñ âñè÷êè îñòàíàëè áã ñèìâîëè (àêî íÿìà [ÿ])
> nsgmls ãåíåðèðà õòìë äîêóìåíòà ñúñ ñëåäíèÿ warning:
>
> debiandoc2html apt-howto-en.sgml
> Warning: locale bg_BG not supported, using default en_US.ISO8859-1

ne znaja kak raboti 'nsgmls' no izxozdajki ot opita mi s XML/XSLT transformaciite, simvolite se opeobrazuvat vatreshno kam UTF-16 i taka se obrabotvat. Poradi fakta che ISO8859-1 encoding-a definira 'ÿ' kato specialen simvol, obratnoto mu vrushtane kam 8-bit vodi do zaguba na stojnostta mu. V tozi sluchaj po pravilno bi bilo da polzvash &#xff; ili &#177; vmesto simvol s cod 255. No po dobre bi bilo da se pishat documentite koito sadarzat symvoli nad 128 izpolzvajki UNICODE, UTF-16, UTF-8 ili s dve dumi multibyte format. Vsqko drugo reshenie bi bilo netochno.

Dimitar Peikov
Programmer Analyst
Globalization Group
"We Build e-Business"