Re: lug-bg: OSPF

  • Subject: Re: lug-bg: OSPF
  • From: lekov@xxxxxxxxxxx (Stoyan Lekov)
  • Date: Fri, 29 Mar 2002 15:12:36 +0200

----- Original Message -----
From: "Boyan Krosnov" <bkrosnov@xxxxxxxx>
To: <lug-bg@xxxxxxxxxxxxxxxxxx>
Sent: Friday, March 29, 2002 2:52 PM

> Prichinata izobshto da ima nqkakwo razdelenie m/u wytreshni i vynshni
> routing protokoli e razlikata w iziskwaniqta kym tqh.
>
> Kym wytreshnite osnownite iziskwaniq sa byrz convergence, pazene ot
> loopowe m/u routeri, izchislqwane na metric baziran na realni pokazateli
> na mrejata
> Kym wynshnite, konkretno BGP shtoto drugi nqma: pazene ot cikli m/u
> avtonomnite sistemi, maximalni wyzmojnosti za menajirane na politikite
> za prenos na trafik, pazene ot wynshni wliqniq za stabilnostta na
> sobstwenata ti mreja.

Edna ot prichinite da go polzvam e taia - prenasiam i drug traffic

> Ta kato polzwash BGP za 'wytreshen' routing protokol gubish wyzmojnostta
> za prawish primerno unequal path load balancing.
> Izobshto ako imash paralelni wryzki do nqkoe mqsto shte imash problemi s
> towa che IBGP sesiqta koqto uj e prednaznachena za ednata wryzka shte ti
> se zakacha prez drugata.

Nikoga ne mi se e nalagalo da balansiram mezhdu 2x10 Mbits .. no tuk si prav
polzvam go osnovno za tova ot kade mezhdu 2 linii da mine daden paket
tvyrdo, a ne za load balancing

> BGP-to e rodeno s misylta che trqbwa da ima drug routing protokol kojto
> da ima informaciq za towa kak da se stigne do next-hop-a (podchertawam
> che towa ne e prawiloto za sinhronizaciq, zashtoto mnogo hora go
> byrkat).
> BGP-to e rodeno s misylta che wsichki IBGP speakeri trqbwa da znaqt
> syshtiq nexthop za daden destination i che wsichki routeri w AS-a ti
> trqbwa da rutirat konsistentno za tozi nexthop.
> Convergence wremenata na BGP-to sa nezadowolitelni, pone za men.

Ne go izpolzvam za izvyngradski routing - iavno nepravilno se izrazih -
polzvam go imenno za gradski routing - t.e. tuk prekysvania ot 2 minuti
primerno vyobshte ne sa problemni

> [...]
> provideri nosqt samo pytishta kym loopbacite na border routerite si (pri
> towa agregirani per PoP) + pytishta kym adresi na klienti koito se
> advertisewat ot tehniq AS) a ne pylnata internet routing tablica.
> BGP-to naistina e naj-scalable protokola na toq swqt, nosi kolosalni
> kolichestwa pytishta, no ne moje da se srawnqwa po feature-i sys kojto i
> da e sywremenen wytreshen routing protokol. Syshto i obratnoto
> wytreshnite routing protokoli ne mogat da nosqt ogromni kolichestwa
> routeowe no za smetka na towa imat features, koito BGP-to nqma.

da, prav si - no pitai george manoilov naprimer kakvi problemi imashe sas
OSPF-a na zebrata kato mu prekysne link-a (v sluchaia ne govorih tochno za
routing protokol, a za direkten implementation)

> [...]
> (kakto razbiram che ti prawish) stiga da se wnimawa mnogo w
> nastrojwaneto mu (kato next-hop self na wsichki ibgp-ta, polzwane na
> adresite na wryzkite a ne loopbaci, etc) i da ne ti trqbwat niski
> convergence wremena, da ne ti trqbwa routing protokola ti da ima
> predstawa ot kyde e po-dobre. I wednyj nastroeno shte raboti po-dobre ot
> RIPv2 wyw wsqko edno otnoshenie ( s izkljuchenie na zaemanata pamet :)
> ), dori po-dobre ot OSPF w nqkoi otnosheniq. Ama si e izcepka da
> polzwash BGP za da znaqt primerno routerite ti w Plovdiv za towa che za

Pak kazvam - ne go polzvam za routing mezhdu razlichni gradove - a v edin
grad
priemi che edna mashina A ima vryzka do mashina B i mashina C . i ako
mashina B ia ima, da minava ottam, kato chast ot ip-tata zad neia da minavat
pyk prez mashina C (v smisal prost primer)
A i mi e mnogo po-lesno da polzvam ibgp kogato stava duma za transit
a i ... mozhe da e moia greshka, no *zadalzhitelno* vinagi slagam route-map
na bgp peera tochno koi da e nexthopa (nikoga ne izpolzvam next-hop-self,
etc - poradi prostata prichina che obiknovenno 2-ta peera pochti nikoga ne
sa directly connected)

Da, znam che otgovora mi e amatiorski - no az niamam vyzmozhnost da polzvam
CISCO za celta.

> BR,
> Boyan

> http://www.linux-bulgaria.org/ Hosted by Internet Group Ltd. - Stara