Re: lug-bg: Linux i ISA Server

  • Subject: Re: lug-bg: Linux i ISA Server
  • From: gerdjikov@xxxxxxxxx (Vladimir Gerdjikov)
  • Date: Thu, 4 Apr 2002 14:46:05 +0300

Hello Jovko,

Wednesday, April 03, 2002, 3:40:56 PM, you wrote:

JJ> Nqkoi da e puskal Linux -ka mashina da dostypva i-net, prez ISA server. Ste
JJ> sym mnogo blagodaren, ako nqkoi mi pomogne. Drugiq problem, koito trqbva da
JJ> resha speshno e, da si pusna mashinta pod linux da dostiga do ovelski
JJ> server. Systo molq za pomost po tozi problem

Íå çíàì, êàêâî ðàçáðà îò öÿëàòà äèñêóñèÿ, íî àç (êàòî ïîòúðïåâø) ìîãà
äà òè äàì íÿêîëêî ñúâåòà çà ISA-òà.
1. çàäúëæèòåëíî ÿ èíñòàëèðàé îò íóëà íà ÷èòàâà êàòî hardware ìàøèíà.
2. èíñòàëèðàé ìèíèìóìà âúçìîæåí çà âèíäîâç. Òîâà å íàé-òðóäíîòî. Ìîæå
äà ñå ðîâíåø èç ìðåæàòà, èìà äîñòà ìàòåðèàëè êàêâî äà ìàõíåø.
3. çàäúëæèòåëíî SP2 çà âèíäâîç 2ê
4. çàäúëæèòåëíî SP1 çà ISA. Òîâà, àêî íå ñè ãî ñëîæèë ùå èìàø ãîëåìè
ïðîáëåìè ñúñ ñòàáèëíîñòòà.
5. èíñòàëèðàé ñè êîíçîëàòà íà âàéçîðñêàòà ìàøèíà. Îòáåëÿçâàì, ÷å
èçîáùî íå òè ïðåïîðú÷âàì äà ðàáîòèø íà êîíçîëàòà íà ISA-òà.

Èíà÷å ïðÿêî (÷å è êîñâåíî) Linux ìàøèíàòà íÿìà íèùî ïðîòèâ äà ðàáîòè
ïðåç ISA, PIX, Nokia èëè êàêúâòî ñå ñåòèø firewall, ñòèãà ñàìî òå äà
ñà íàñòðîåíè êàêòî òðÿáâà. Ò.å. òðÿáâà äà òè å ïðåäåëíî ÿñíî êàêâî
èñêàø äà ìèíàâà è êàêâî íå ïðåç firewall-a. Ìîæå äà îïèøåø ïî-ïîäðîáíî
êàêâà òî÷íî ðîëÿ ùå èçïúëíÿâà òîâà ïèíãâèí÷å.

Êîëêîòî, äî äîñòúïà äî íàé-äîáðàòà ÎÑ ever4ever :) Novell, òî êîëåãèòå
ñà òå ñâåòíàëè.  IPX-Howto èìà âñè÷êî. Ñàìî äà îòáåëåæà, ÷å íå å
ñúâñåì ÿâíî, ÷å ùå òðÿáâà äà ñè ñëîæèø IPX ïîääðúæêà â ÿäðîòî. Îñâåí
òîâà íå ñè íàïèñàë è çà êàêúâ Novell ñòàâà äóìà. Îò âåðñèÿ 5.õ íàãîðå
Novell-a ñè èìà âñè÷êîòî TCP/IP â íàé-÷èñòèÿ ìó è ñòàíäàðòåí âèä. Ïúê
àêî îòíÿêúäå ñè äîêîïàë 6.õ, òî âñè÷êî ïúê ñòàâà ñ åäíî (èëè äâå)
êëèêâàíèå.
Àäè, ÷å ñòàíà ìíîãî äúëãî. Àêî èñêàø ïîìîù, îïèøè ñè ïî-ïîäðîáíî
ïðîáëåìà.

--
Best regards,
 Vladimir Gerdjikov