Re: lug-bg: then they fight you ...

  • Subject: Re: lug-bg: then they fight you ...
  • From: vlk@xxxxxxxxxxxxxxxxx (Vesselin Kolev)
  • Date: Thu, 2 May 2002 11:58:48 +0300

   Ami lichno az poemam angazhimenta da pomolia Daniel Kalchev
da slozhi link kam Linuxberg mirrora... Ne znam, mozhe bi naisitna
potrebitelite ne sa dorasli, no e grehota 6+ update-ta dnevno i da
ne se reklamira za poseshtenie. Koito ima poznati vav Vega mozhe
sashto da gi pomoli da slozhat edin link.

   Znachi, dobre.. mozhe bi ne vsichki "vodeshti" marshrutizirat s
LINUX, no pone 90% ot tiah si hostvat saitovete pod LINUX, tova
sochi reporta na NetCraft (www.netcraft.net). Tova mozheshe da
byde pokazano (razbira se kazvam go v pozhelatelno naklonenie,
bez da se pravia na posleda instancia, otgovorna po vyprosa).
  Shto se kasae za marshrutizciata. Ami az imam dva dostavchika,
ediniat e Sofiiskia Universitet (a toi ima svyrzanost kym Internet
chrez NetsSat). Ponezhe znam, i to s absoliutna sigurnost, moga
smelo da vi kazha, che trafika v SU se upravliava s LINUX (RedHat).
Ne znam obache kakvo e polozhenieto v NetisSat i za tova ne
moga da tvyrdia, che zadochno ne sam obvyrzan niakade s MS
products. No pone na lokalno nivo niama NT-ta nito win2k.
(Drugia mi dostavchik e DigSys i tam vsichko e na BSDI i FreeBSD,
t.e. toi ne vliza v klasaciata za LINUX dostavchici...)
Sumarno, priatno e, che nito az, nito dostavchicite mi polzvame
proukti na MS za web hosting ili pyk za marshrutizacia na trafika.

   Problemat za paranoiata e naistina spirachka pred puskaneto na
poveche informacia. No poglednato ot drug ygyl tova, che znaesh
s kakva operacionna sistema raboti niakoi, ne predpolaga avtomatichno
da znaesh kade mu e slaboto miasto. Prichinata e prosta. Povecheto
(iska mi se da kazha vsichki, no ne moga) systemni administratori
ne instalirat OS-a po default. Bolshinstvoto ot tiah konfigurirat sistemata
po svoi nachin. Po-skoro mozhe da se razsyzhdava taka... ako az iskam
da probia niakogo i poznavam "pocherka" v konfiguriraneto na
uslugite na systemnia administrator, az moga da predpolozha kade shte
e slaboto miasto. Otshumiaha otdavna filmovite scenarii za probivane na
razlichni services. Ostanaha malko dupki i to vse takiva deto vodiat do
DoS, no ne i to otvariane na dupka za vlizane v sistemata. Prichinata e,
che te dupkite byrzo se reportvat i popraviat (poniakoga za chasove).
T.e. sega nomera e da se razchita na administratorskite greshki...

  Inache paranoiata si e paranoia... i tuk si prav, che povecheto shefove
se praviat na nezemni i slagat shtempel "secretno" i na salfetkite ot
barcheto. Ne gi razbiram tezi hora...

  Shto se kasae do LINUX i darzhavanata administracia, predi postnah
edno neshto i me opliuha, pyk na men ne mi se spori i zatova niama da
ia podhvashtam tazi tema. Samo shte vi kazha, che MS Bulgaria v skoro
vreme shte dari na Himicheskia fakultet na SU computri i software... Uslovieto
im e da ima predstaviteli na televiziata, radioto i presata...

   Vesselin