RE: lug-bg: FTP help please!

  • Subject: RE: lug-bg: FTP help please!
  • From: bkrosnov@xxxxxxxx (Boyan Krosnov)
  • Date: Mon, 13 May 2002 15:38:47 +0300

Ne iskam da zapochwam flame war. No wypreki towa mi se iska da naprawq
slednata analogiq
ProFTPD <-> Apache
vsftpd <-> thttpd

 drugi dumi vsftpd e smisleno da se polzwa kato stawa duma za mnogo
(hilqdi) konekcii kym syshtata mashina ili druga prichina da se servirat
failowe po FTP po naj-lekiq (za mashinata) wyzmojen nachin i e
napraktika edinstweniq populqren ftp server w momenta kojto moje da
izdyrja na takiwa natowarwaniq. Za security-to mu moga da kaja che
horata naistina sa se postarali da poddyrjat source-a mnogo chitaem i da
poddyrjat opisaniq wsichkite interfeisi kym ne-poddyrjani ot tqh moduli
i da prawqt adekwatni security auditi na koda. Loshata strana razbira se
e che ne e modulen i wyzmojnostite mu za konfigurirane sa ogranicheni.
No kakto kaza Vasil Kolev na seminara w Stara Zagora programata e
tolkowa malka i razbiraema che ako ti trqbwa neshto si go dopiswash. :)
Za security-to na Proftpd iskam samo da kaja kakwoto i da kaja po
wyprosa shte e greshno, t.k. ne poznawam dobre stila im na razrabotka.
Ako nqkoj poznawa naistina metodite za poddyrjane na security
ravnishteno na koda na ProFTPd(auditi na koda, prosledimi promeni,
spisyci sys neshtata na koito se wqrwa i na koito ne, struktura na
developmenta) na  da se obadi da razkaje. Inache wsqkakwi twyrdeniq che
e secure sa neadekwatni.

BR,
Boyan

http://www.proftpd.net.