Re: lug-bg: vga fonta za dosemu mi se izgubi

  • Subject: Re: lug-bg: vga fonta za dosemu mi se izgubi
  • From: anton@xxxxxxxxxx ( )
  • Date: Thu, 30 May 2002 17:57:22 +0300

Íà 28 ìàé 2002 (âòîðíèê) â 10:15 ÷àñà G. Georgiev (Skeleta) ïèñà:

> Izglejda imashe problem s tezi aliases - vga beshe na poslednia red na
> file fonts.aliases i kato mu
> slojih na raka edin nov red nakraia i zamenih mnogoto SPACE mejdu dvete
> poleta s edin TAB,
> pochna da se vijda fonta.

Ïðîáëåìúò å ïðè÷èíåí íå îò ñàìèÿ ñêðèïò update-fonts-alias, à îò ãðåøêà
â íÿêîé îò ôàéëîâåòå â /etc/X11/fonts/misc.

> [...]
> rachno redaktirane taka:
>
> vzeh si potato-versiata (MIK-hakvana veroiatno ot Anton), UNIX-font
> imeto vatre beshe vga.
> Smenih i file imeto na MIK.pcf.gz i ia pahnah v /usr.../fonts/misc.
> Dobavih red 'MIK.pcf.gz vga' vav file fonts.dir.
> Komentirah red 'vga -doesmu-...' vav file fonts.alias.
>
> Taka standartnia vga font na dosemu se vijda samo s dalgoto ime, a
> haknatia font MIK.pcf.gz
> se vijda s ime vga i xdosemu sega korektno mi raboti s kirilica.
>
> Tozi nachin na setvane obache e nekorekten spriamo Debian package system

Çà äà áúäå ñúùîòî íåùî íàïðàâåíî êîðåêòíî, âìåñòî fonts.alias îò
/usr/...fonts/misc òðÿáâà äà ñå ðåäàêòèðà ïîäõîäÿùèÿò ôàéë îò
/etc/X11/fonts/misc. Òîâà ñà êîíôèãóðàöèîííè ôàéëîâå, òàêà ÷å íÿìà äà ñå
çàòðèÿò ïðè íàäñòðîéêà íà ñèñòåìàòà.  Ñëåä êàòî ñå ðåäàêòèðà ôàéëà ñå
èçïúëíÿâà êîìàíäàòà

        update-fonts-alias misc

ñëåä êîåòî ùå áúäå ñúîòâåòíî îáíîâåí è èñòèíñêèÿò fonts.alias.

Îùå "ïî-êîðåêòíî" ùå áúäå, àêî íîâèÿ øðèôò ñå ñëîæè íÿêúäå â /usr/local,
íî â òàêúâ ñëó÷àé íåãîâàòà äèðåêòîðèÿ ùå òðÿáâà äà ñå äîáàâè âúâ
FontPath íà X ñúðâúðà èëè íà øðèôòîâèÿ ñúðâúð, ñëåä êàòî ðú÷íî â íåÿ ñå
èçïúëíè mkfontdir.

> i triabva da se izmisli neshto po-madro za da se kirilizira korektno
> dosemu.

 ñëåäâàùàòà âåðñèÿ íà xfonts-terminus ùå ãëåäàì äà èìà øðèôòîâå çà
dosemu.

        Ñ ïîçäðàâ: Àíòîí Çèíîâèåâ