Re: lug-bg: hdd optimizacia

  • Subject: Re: lug-bg: hdd optimizacia
  • From: alex@xxxxxx (Alexander Atanasov)
  • Date: Sat, 1 Jun 2002 20:51:48 +0300 (EEST)

On Sat, 1 Jun 2002, Miroslav Nikolov wrote:

> moze bi RAM-a na tozi kompiutyr nqma mnogo obshto s problema zashtoto e
> 512Mb i prez povecheto vreme ima 70% free

        Tova e okay. Kakvo pokazvat buffers(free) predi i sled copirane?

        IDE controlera kakyv e ? lspci ili dmesg ?

> spored hdparm hda e:

        Tuk moje da se butne ako hardwareto e okay.

> /dev/hda:
>  multcount    = 16 (on)

        hdparm -m XX /dev/hda
Tova e enabled v bios-a kato IDE BlockMode, -m i -a sa options
koito triabva da se experimentira za da se vidi kak se dyrji pri
rabota. ( Moite vpechatlenia sa che na rabotna stancia e po dobre
da sa golemi - loadvat se golemi failove (netscape,kde,...),
a na serverska mashina malki - chetat se random mnogo failove
malki a software se loadva edin put ). Stoinostite na tezi
options zavisiat ot tova kolko cache imash na diska.

>  I/O support  =  0 (default 16-bit)

        Tuk moje da slojish -c 1 32-bit access (ako imash staro dyno -c
3).

>  unmaskirq    =  0 (off)

        -u 1 - razreshavash interrupts po vreme na operacii s diska
(ako ti e kofti ili star ide controlera -u -d -X sa opasni options ).

>  using_dma    =  0 (off)

        -d 1 - tova e zaduljitelno za da moje da polzvash UDMA.

>  keepsettings =  0 (off)
>  nowerr       =  0 (off)
>  readonly     =  0 (off)
>  readahead    =  8 (on)

        Vij za multicount.

>  geometry     = 3649/255/63, sectors = 58633344, start = 0

        -X 33 - mislia che za diska koito kaza tova e maximalnata
stoinost, s hdparm -i /dev/hda namirash dma modes ili neshto takova
kude pishe i se smiata za mdma 32 + stoinosta, za udma 64 + stoinosta
 - primerno UDMA5 = -X69. ( V man hdparm shte namerish podrobno opisanie
koe tochno kakvo e )

        hdparm -m 0 -a 0 -d 1 -u 1 -X kolkoto_smetnesh /dev/hda
puskash
        hdparm -t /dev/hda ako mine okay moje da probvash
-m i -a kak shte sa dobre. Ako pri puskaneto se zabavi dosta
gledash dmesg kakvo pishe ako ima DMA Timedout ili neshto drugo neredno
shte ima borba zada trygne :))

> a timinga na hda e:
> /dev/hda:
>  Timing buffered disk reads:  64 MB in 14.05 seconds =  4.56 MB/sec

        Tova e mnogo malko - nai veroiatno e pio mode koeto pravi
max 10-12MB/sec(ako ne me luje pameta). Sled kato si pusnesh DMA,
triava da e minimum 14-15, seagate triabva da izkara okolo
26-28MB/sec ( Maximuma koito sym vijdal e na Maxtor s 2MB cache 36MB/sec).

        Za da ne e trygnalo DMA ima niakolko varianta:
        - Imash schupen IDE kontroler (v obshtia sluchai VIA )
        - DMA ne e enabled v kernela ili e. no ne se puska po
default. (puska se s hdparm ili s append v lilo )
        - Imash IDE cable problems.

> a jurnalnite fs kato reiser ext3 po dobri li sa v tva otnoshenie ?

        Za performance - ne, po skoro za sigurnost na dannite po diska.
Jurlaninga e dobaviane na oshte edin sloi pri rabotata s diska.
        Resiserfs dava predimstvo v rabota s mnogo malki failove i
izpolzva po pylnocenno svobodnoto miasto na diska, no ako sa ti vajni
dannite po dobre ostavi resiserfs za po natatyk oshte ne e dostatychno
nadejden za syjalenie.
        Ako imash nujda ot jurnaling ext3 - imash 3 options tam koito se
otnasiat za skorost s/u nadejdnost.

--
have fun,
alex