Re: lug-bg: hdd optimizacia

  • Subject: Re: lug-bg: hdd optimizacia
  • From: whitefang@xxxxxx ( )
  • Date: Sat, 1 Jun 2002 22:54:54 +0300

On Saturday 01 June 2002 14:06, you wrote:

> moze bi RAM-a na tozi kompiutyr nqma mnogo obshto s problema zashtoto e
> 512Mb i prez povecheto vreme ima 70% free

> spored hdparm hda e:
> /dev/hda:
>  multcount    = 16 (on)
>  I/O support  =  0 (default 16-bit)
>  unmaskirq    =  0 (off)
>  using_dma    =  0 (off)
>  keepsettings =  0 (off)
>  nowerr       =  0 (off)
>  readonly     =  0 (off)
>  readahead    =  8 (on)
>  geometry     = 3649/255/63, sectors = 58633344, start = 0
>

> a timinga na hda e:
> [...]
Êúì òîâà êîåòî êàçà Äàí÷åâ ùå äîáàâÿ ñàìî:
1. Èçïîëçâàè c1 âìåñòî c3.
2. MultiCount-a ìîæå ñúùî äà òè âäèãíå ïðîèçâîäèòåëíîñòòà ñ 2-3%.
    Ïîâå÷åòî íîâè äèñêîâå ïîääúðæàò ìàêñèìàëíî 16. Òîâà ìîæåø äà ãî ïðîâåðèø
ñ hdparm -i /dev/hda
Íà 3 èëè 4 ðåä â êðàÿ èìà íåùî îò ñîðòà íà MaxMultSect=16, MultSect=16 - òîâà
 ïðè ìåí.
3. Ðàçáåðè òî÷íî êàêúâ òè å IDE ÷èïñåòà. Ñëåä êîåòî ñè êîìïèëèðàø ÿäðî ñ
ïîääðúæêà çà òâîÿ IDE ÷èïñåò è Enable DMA by Default ( Y ). Ïðè ìåí ðàçëèêàòà
â ïðîèçâîäèòåëíîñòòà íà äèñêà ìè
ïðè Enable DMA by Default - Y è Enable DMA by Default - N + ïîäàâàíå ,÷ðåç
lilo íà ÿäðîòî íà îïöèÿòà ide0=dma  å íàä 10%. Òîâà îáà÷å îïèðà äî
ðåàëèçàöèÿòà íà äðàéâåðà çà IDE ÷èïñåòà òè.
4. Ñëåä êàòî èçòåñòâàù ,  hdparm ñ íîâèòå íàñòðîéêè äîáàâè å åäíî k1 êúì
ñïèñúêà ñ îïöèè êîèòî ùå ìó ïîäàâàø.

Òðàíñôåðà òè å íèñúê çàùîòî ðåæèìà â êîéòî òè ðàáîòè äèñêà íå å
íàé-îïòèìàëíèÿ. Îáà4å äåãðàäèðàíåòî íà ñêîðîñòòà íå ñå äúëæè íà òîâà.

Îò ìîå ëè÷íî íàáëþäåíèå ìîãà äà òâúðäÿ ÷å ext2 e íàé-áúðçà îò
ext2,ext3,raiser êîãàòî ñòàâà âúïðîñ çà êîïèðàíå.Àêî èìàø ìíîãî íà áðîé ìàëêè
ôàéëîâå raiser èìà ïîòåíöèàë äà å ïî-áúðçà. Îáà÷å èìà åäíî ãîëÿìî "Îáà÷å".
Ïðè ïî-áàâíè ïðîöåñîðè òîçè ïîòåíöèàë íå ìîæå äà ñå îïîëçîòâîðè ïîíåæå
ñòðóêòóðèòå è àëãîðèòìèòå êîéòî ñå ïîëçâàò çà ïðåäñòàâÿíå íà îòäåëíèòå
åëåìåíòè íà ôàéëîâàòà ñ-ìà ñà äîñòà ïî ðåñóðñîåìêè ïî âðåìå.