Re: lug-bg: Debian on Alphaserver DA 10

  • Subject: Re: lug-bg: Debian on Alphaserver DA 10
  • From: danchev@xxxxxxxxx (George Danchev)
  • Date: Sat, 29 Jun 2002 08:16:15 +0300

On Friday 28 June 2002 13:21, Yovkon Ilchev Yovkov wrote:
> [...]
> alphaserver, na koito se opitvam da instaliram Linux Debian. S drugi dumi
> neznam kak stava. Imam pod ryka samo fdisk. Ta znachi startiram fdisk -a i
> mu zadavam komanda : b. - edit bsd disklabel, sled tova zapochvam da si
> pravq partishanite s komandata : n i t.n i t.n. Uspqvam da si instaliram
> sistemata, syzdavam si boot fdd, zastoto debiana reve, che nemozhe da mi
> zapishe boot rekorda na hdd -to... No kogato restartiram sistemata se
> poluchava nesto mnogo interesno - ne ste da boot -ne. Kazva unable to
> mount root. A, sled tova kato startiram ot CD -to i pusna fdisk -a - nqma

õì, Linux ïîääúðæà åäíà êàìàðà Partition Types/Schemes, âêë. è BSD disklabel.
Òåçè äÿëîâå êîèòî ñà â bsd slice-à Linux ãè ðàçãëåæäà âñå åäíî ñà êàòî
logicals â extended (à ëà PC BIOS). Òîçè BSD disklabel support ìîæå áè íå å
çàêîìïèëèðàí â kernel image-à êîéòî ïðàâè èíñòàëàöèÿòà è çà òîâà ðåâå ÷å íå
ìîæå äà çàïèøå òàêîâà ðàçïðåäåëåíèå íà partition table ... è ñúîòâåòíî òîâà
äåòî ñè èíñòàëèðàë îñòàâà "íåâèäèìî". Íå ðàçáèðàì çàùî ñå áóòàø ïðè BSD
disklabel ïðè èíñòàëà, ïðî÷åòè çà partitioning â install manual-à,
ïðîöåäóðàòà å ñúâñåì ðóòèííà,  ïúê ñëåä êàòî ãî èíñòàëèðàø ñå óáåäè ÷å èìàø
íåîáõîäèìèÿ support â ÿäðîòî, è ñå ðàçïðàâÿé ñ BSD slices & partitions ...

> Ako nqkoi mozhe da mi kazhe kakvo da napravq, ste sym mu mnogo blagodaren.

http://www.debian.org/releases/testing/alpha/install.en.html

P.S. ìîæå áè ñå îïèòâàø äà dual boot Debian è íÿêîå BSD íà òàçè ìàøèíà ...
âíèìàâàé àêî ïèøåø âúðõó UFS 4.4 BSD fs, âñå îùå driver-à ãî äàâàò êàòî
DANGEROUS, è àç ñ ðàííèòå 2.4 ñúì óñïÿâàë äà ñè ñêàïÿ ìîíòèðàíèòå ïîä Linux /
 /usr /var íà FreeBSD ... ñ 2.4.10 ÿâíî âå÷å ñúì lucky ;-)

--
Greets,
fr33zb1