Re: lug-bg: Linux + UFS (FreeBSD)

  • Subject: Re: lug-bg: Linux + UFS (FreeBSD)
  • From: danchev@xxxxxxxxx (George Danchev)
  • Date: Sat, 13 Jul 2002 17:06:44 +0300

On Saturday 13 July 2002 16:10, Ilia Trendafilov wrote:
> Zdraveite,
> Predi dva dena si instalirah FreeBSD 4.6 (s experimental purposes), no
> imam problemi s mount-vaneto na negovite partitioni. Pri:
> 	mount -t ufs -o ufstype=44bsd /dev/hdc2 /mnt
> mount si plue nishto ne podskazvashtite greshki, a v messages ima:
> Jul 13 14:36:08 doom kernel: ufs_read_super: fs_bsize 16384 != {4096,
> 8192, 32768}
>
> Pozachudih se kakvo/shto, v google ne namerih nishto smisleno na normalen
> ezik (angliiski) i otvorih /usr/src/linux/fs/ufs/super.c, kydeto imashe
> slednoto:

hehe, pitaj google za "ufs_read_super: fs_bsize 16384 != {4096, 8192, 32768}"
da vidish kolko vryzki ste ti izplue (vkl. na english i greek ;-), no vsi4ki
so4at kym tozi patch.

>       if (uspi->s_bsize != 4096 && uspi->s_bsize != 8192
>           && uspi->s_bsize != 32768) {
>                 printk("ufs_read_super: fs_bsize %u != {4096, 8192,
> 32768}\n", uspi->s_bsize);
>                 goto failed;
>         }
>
> Dobavih edno " && uspi->s_bsize!=16384 " i prekompilirah modula, sled
> koeto partitiona se mount-na uspeshno. Ima obache niakoi bugavini sled
> tova:

qvno UFS driver-a za linux e pisan kogato i freebsd ne e imal block size =
16384. Tova e OK. No vnimavaj s writes pod linux vyrhu UFS 44BSD dqlove,
ponezhe vse oste e dangerous ;-) . Az sym si skapval nqkolko ... osven tova
tozi driver ne poddyrzha Soft Updates, a neznam dali poddyrzha i FFS (Fast
File System, to bi trqbvalo da si e v specifikaciqta na UFS 44BSD, ama ne
znam). Kakto i da e systezanieto e mezhdu dva podhoda:
-sinhronna rabota s fs-a + SU+FFS, pri FreeBSD,
(pri OpenBSD SoftUpdates sa experimental oste, pri NetBSD maj sa production)
drugoto e:
- async rabota s fs-sa i Journaling - Linux i Commercial Unices.

> [root@doom bin]# cd /mnt/bin
> [root@doom bin]# ls -l
> [root@doom bin]#
>
> Vypreki tova syshtata direktoria razglejdana s mc si ima niakakvi files,
> ot koito pyrvia e s ime "[".
>
> Vyprosa mi vsyshtnost e ima li drugo reshenie na problema i vyobshte tova
> moeto stabilno reshenie li e? V Documentation/filesystems/ufs.txt pishe
> che 44bsd ima read-write support, dali po tozi nachin write supporta shte
> e OK?

ami obsto vzeto az imah problemi samo kogato prepylnq UFS-a pishejki po nego
pod Linux i posle nikoj neiskashe da go mountira i popravq.

Naj-dobre pitaj avtora na drivera za linux. Note: tozi driver se opitva da
poddyrzha vsi4ki UFS types kojto sa v obryshtenie. Uspeh ;-)

--
Greets,
fr33zb1