Re: lug-bg: Samba +NT Group problem

  • Subject: Re: lug-bg: Samba +NT Group problem
  • From: vlk@xxxxxxxxxxxxxxxxx (Vesselin Kolev)
  • Date: Sat, 20 Jul 2002 14:25:16 +0300

Reshih si sam problema s malko uporstvo :)))

Predostaviam reshenieto v podroben vid!

I taka. Svaliate Samba 3.0 (napravo davam linka):

ftp://ftp.samba.org/pub/samba/alpha/samba-3.0-alpha18.tar.gz

Lichno az sym compiliral sys slednite opcii:

./configure --prefix=/usr --sysconfdir=/etc/samba
--with-privatedir=/etc/samba/private --with-lockdir=/usr/var/locks \
--with-piddir=/usr/var/locks --with-swatdir=/usr/share/samba \
--with-swatdir=/usr/share/swat --with-configdir=/etc/samba \
--with-logfilebase=/var/log/samba --enable-cups --with-smbmount \
--with-tdbsam

Sega niakolko kratki obiasnenia kym taka zadadenite opcii. Tezi opcii nai-
dobre se vpisvat v procesa na compilacia i posledvashta rabota sys samba
vyrhu distribuciite RedHat i Mandrake. Taka niama da se nalaga da promeniate
sydyrzhanieto na shell scripta /etc/rc.d/init.d/smb, otgovoren za puskaneto,
spiraneto ili restartiraneto na smbd i nmbd. Za da raboti Group Mapping e
nuzhno da se vkliuchi opcita --with-tdbsam. Taka se dopuska syzdavaneto
na nuzhnata baza ot danni i dostypa do elementite e byrz ...

Sledva make. Predi make install e dobre da se spre samba, ako ia ima pisnata
vyrhu sistemata:

/etc/rc.d/init.d/smb stop

Starite binary i scriptove shte bydat sys predishnite si imena plus nastavkata
old.. naprimer starie smbd sega shte se kazva smbd.old i t.n...

Sled tova se redkatira faila  /etc/samba/smb.conf i se praviat standartnite
nastroiki za da mozhe Samba da izpylniava finkciata na Primary Domain
Controller za mrezha s Windows mashini.

Sled tova se praviat grupite. Ideiata e prozivolna unix grupa da mozhe da
byde asocirana kym grupa v NT Format. Naprimer unix grupata admin ili
adm mozhe da byde predstavena kato Domain Admins za localnite
administratori na Windows 95/98/NT/2k/XP mashinite.

Za celta pyrvo traibva grupata admins da e definirata v /etc/groups i v
neinia systav e nuzhno da bydat pribaveni syotvetnite potrebiteli. Mnogo e
vazhno pribavenite potrebiteli da sa definirani i v smbpasswd faila sys
syotvetnite smb paroli i syotvetstvasht UID ot /etc/passwd. Naprimer pri
men grupata admin e definirana taka:

admin:x:35:root,vlk,administrator

Sled tova se pristypva kym napravata na syotvetnata NT-like grupa. Tova
stava s instrimenta smbgroupedit. Tozi instrument e nov i raboti s bazata ot
danni definirana vyv faila /usr/var/locks/group_mapping.tdb. Prochetete
man stranicata na instrumenta smbgroupedit. I taka... sega se definira samata
grupa Domain Admins:

mbgroupedit -c "Domain Admins" -u admin

t.e. sled -c stoi imeto na NT-like grupata, syotvetstvashta na unix-grupata
admin. Rezultata mozhe da se vidi chrez uzpylnenie na smbgroupedit s
opcii -vl:

mbgroupedit -vl

Domain Admins
        SID       : S-1-5-21-1722220490-174004501-133616144-512
        Unix group: ntadm
        Group type: Unknown type
        Comment   :
        Privilege : SaAddUsers SeMachineAccountPrivilege SaPrintOp

Zabelezhete, che sega grupata e definirana, no ako se opitate chrez
browsera na NT stancia da izteglite spisyka s grupite i potrebitelite, niama
da vidite tazi grupa. Prichinata e v poleto

Group type: Unknown type

Za da mozhe edna grupa da se vidi chrez browserite na klientskite mashini
e nuzhno da se obiavi neinia tip. Tova stava s opciata -t na instrumenta
smbgroupedit. Za da se vizhda edna grupa ot browserite na klientite e
nuzhno tia da e zadadena s tip domain. Tova se pravi taka (primera e za
grupata Domain Admins):

mbgroupedit -c "Domain Admins" -t domain -u admin

Ako sega se napravi otnovo pregled na bazata ot dani shte se vidi che
tima na grupata e drug

Domain Admins
        SID       : S-1-5-21-1722220490-174004501-133616144-512
        Unix group: admin
        Group type: Domain group
        Comment   :
        Privilege : SaAddUsers SeMachineAccountPrivilege SaPrintOp

i shte se vidi i oshte neshto, nai-vazhnoto za koeto
beshe celia tozi trud, a imenno shte mozhe da se vidi v remote browserite
na Windows mashinite i te shte mogat da podeliat resursi na nivo grupa!

Ottuk natatyk vseki mozhe da se opitva da menazhira po edin naistina
perfekten nachin svoia Windows domain...

  Pozdravi
     Vesselin