Re: lug-bg: md5sum

  • Subject: Re: lug-bg: md5sum
  • From: yaneti@xxxxxxxxxxx (Yanko Kaneti)
  • Date: 27 Jul 2002 15:04:10 +0300

Hum?

/dev/fd0 ili /dev/cdrom -> /dev/neshto_si  sa sushto tolkova fail
kolkoto i vseki drug, tova si e koncepciya v UNIX  - vsichko e fail (s
tovite dumi - masiv ot danni).

Kakato Viktor veche otbelyaza nyama nikakuv problem da napravish md5sum
na /dev/fd0 ili /dev/hda  naprimer.

Tehnicheski direktoriyata sushto e fail no tezi koito sa napisali md5sum
programkata (ne stava duma za algorituma) sa reshili che nyama
prakticheska polza ot tova da pravish md5sum na direktoriyata kato
takava i ne priemat naprimer /usr/bin kato parametur. ( Spored men moje
da se pospori dali ima naistina smisul da se pravi md5sum na
deirektoriya ili ne,  no tova e vstrani ot temata)

Pri cd-tata (koito ni se yavyavat sushto kato obinoveni blokovi
ustriostva/failove pod /dev) ne e bash kato pri flopitata i diskovete
zashtoto po tehnologichni prichini (s koito ne sum nayasno) cd-to kato
media ne e perfektnoto blockovo ustroistvo - naprimer, kakuvto e i
problema na Viktor, opredeleni sektori (obiknoveno poslednite) ne mogat
da se prochetat bez greshka. Zashto e tochno taka ne znam i suotvetno
nyamam otgovor na originalniya vupros na razgovora.

Ot lichen opit moga da kaja che
cp /dev/cdrom > fail
izkarva validen isoimage fail. vupreki che dava I/O error nakraya. Ne
sum probval dali procesa vinagi ima ednakuv rezultat povtoren na
sushtoto cd-rom ustroistvo  ili na drug cd-rom na druga mashina i dali
failovete koito se poluchavat sa ednakvi.

Pozdravi
Yanko