Re: lug-bg: iptables

  • Subject: Re: lug-bg: iptables
  • From: emilio@xxxxxxxxxxx (Emil Slavov)
  • Date: Thu, 8 Aug 2002 13:36:24 +0300

        Az imah podoben problem s iptables. Toi se sastoi v tova che
neznaino otkade se poluchava simvola ` predi niakoia ot dumite v
praviloto i to samo ako go chete s iptables-restore. Zabelegi che v
saobshtenieto za greshka figurira `!root a ne !root. Opravih go kato
vkarah pravilata na raka i posle iptables-save ot sashtata mashina na
koiato se pravi i iptables-restore. T.e. davashe tazi greshka samo ako
faila e napraven s iptables-save ot edna mashina a se restorva na druga.

> This is a multi-part message in MIME format.
>

> Zdraveyte list,
>

> imam maluk problem s iptables, pisah do iptables@xxxxxxxxxxxxxxxxxxx
no oshte ne sa mi otgovorili
> zatova reshih da pisha na lug, znachi problema mi e slednia .. pravq
si rule izpolzvaiki owner i limit
> modula - praviloto izglejda eto taka
>
> -A OUTPUT  -m owner ! --uid-owner 0 -m limit ! --limit 1000/second -j DROP
>

> sled koeto si save-am rule-to "/etc/init.d/iptables save active" -
spiram go
> i pak se opitvam da go pusna , efecta ot puskaneto beshe

OWNER UID value `!root'

> sled koeto reshih da smenq v /var/lib/iptables/active  !root s !0 -
efetcata beshe sushtia.

> vtoria problem koito imam e che v statistikata nevijdam tozi invers
koito pravq s ! -- limit 1000/second

> stat:
> DROP       all  --  anywhere             anywhere           OWNER UID
match 340 limit: avg 1000/sec burst 5

> a izglejda che drop-va packatite koito sa pod 1000 koeto znachi che
"!" nesrabotwa ,   zatova si napravih test i sas
> samostoqtelen user no i pri nego se drop-vaha packeti .. seshtam se za
nachin po-koito moga da go opravq no
> ideqta e da go napisa na edin red tozi rule ako nqkoi e imal podoben
problem shte se radvam ako spodeli kak go e opravil

> thanks in advance
>

> br,Nikolay Abromov
>
> .

---------