Re: lug-bg: No link beat found

  • Subject: Re: lug-bg: No link beat found
  • From: mano@xxxxxxxxxxxxx (Marian Popov)
  • Date: Thu, 15 Aug 2002 05:32:38 +0300

Napishi si edin script na bash koito da pingva prez opredelen interval ot
vreme gateway-a na taia karta i ako
zagubi packet da runva nekyv drug file v koito pyk da e opisan celia proces
na ifconfig eth1 down i posle up .

Neshto ot sorta na tova tuk det osym go pisal za takiva sluchai:

#!/bin/bash

dir="/root/moitefiles/"

while [ 1 ]; do

        TMP=`ping -c 4 90.0.0.1 | grep packet | tr "%" " " |awk {' print $7
'}`
        if [ $TMP -gt 15 ]; then
        cd $dir
            ./run_scipt
            echo $TMP
        else
                echo " Link is OK "
        fi
        sleep 120
done;

V sluchaia v papka /root/moitefiles/ triabav da imash fail s gornoto
sydyrjanie i
fail, koito da se kazva run_script. Tova mojesh da si g opromenish kakto ti
si iskash de.
Znachi puskash toia file s gornoto sydyrjanie i toi prez 120 sec shte pingva
po 4 pyti
90.0.0.1 i ako izpuska packetite sha puska scripta "run_script", koito
script
predvaritelno e setnat chmod -x run_script za da byde executable (syshtoto
se otnasia i za drugia file).

V faila run_script triabva daima neshto ot roda na:

ifcondif eth1 down
ifconfig eth1 90.0.0.2 netmask 255.255.255.0 up
route add default gw 90.0.0.1

Toiva vsichkoto e spored zavisi ot nastroikite na tvoita mreja.

Nadiavam se da sym bil polezen makar che si mislia che ako si smenish
kartata shte byde po-dobria variant :)

--
Marian Popov
mano@xxxxxxxxxxxxx