Re: lug-bg: GCC 3.2 (was: Zashto KDE raboti bavno?)

  • Subject: Re: lug-bg: GCC 3.2 (was: Zashto KDE raboti bavno?)
  • From: danchev@xxxxxxxxx (George Danchev)
  • Date: Sat, 17 Aug 2002 20:11:09 +0300

> Sigurno zashtoto e po-goliamo ot vsichki drugi UIs :)
> Ako polzvash pre-compiled KDE (t.e. kompilirano za niakakyv
> generic pentium), a imash po-byrzo CPU, niama da se vyzpolzvash
> goliam chast ot (vyzmojnite) optimizacii. Edin ot golemite
> plus-ove na GCC 3.x e processor-specific optimization. ABI-to
> pri GCC 3.x e dosta podobreno ot tova pri 2.x. Ima GCC 3.2
> ot dva dena i go preporychvam na vseki.  Taka, ako si

Da no dokolkoto 4eta ima opasnost ot breakage pri mixirane na C++ code
compiled s GCC 3.2 i GCC < 3.2. Pri GCC 3.2 C++ ABI-to e promeneno i
nesyvmestimo s po-stari release na GCC. Vqrno kazvat 4e podobreniqta za Linux
i BSD sa superb i si zasluzhavat . No  ako kompilirash dadena KDE distribuciq
s GCC 3.2,  i imash C++ libraries (koito KDE polzva, a ne sa 4ast ot negovata
distribuciq) compiled s po-staro GCC, to pri svyrzvaneto (static/dynamic) ste
ima oplakvaniq, t.e. nema stane, ili nedaj bozhe stane to posle nesto ste
kuca ;-) ... Naprimer compilirash cqloto KDE i da re4em Konqueror ste se
opita da link-ne dymai4no  /usr/lib/libstdc++-libc6.2-2.so.3  (tova ne e 4ast
ot KDE) i maj ste izreve ... Ne mi e mnogo qsno dali ima na4in da se
garantira da nqma takiva izcepki pri compilirane na C++ code s GCC 3.2, kojto
trebe se link-va s libs compiled s GCC < 3.2 ... ili s drugi dumi maj e dosta
trudno da se predvidqt podobni situacii, t.e. kakvo oste trebe se kompilira s
GCC 3.2 za da nema breakage. Drugoto koeto ne mi e qsno e upgrade do noviq
binutils 2.12.90.0.15, koqto versiq e neobhodima za GCC 3.2 ... koeto me
spira da go install za da ne se polu4i nqkyf break posle kogato kompiliram s
GCC 2.95.4. Nqkoj nqkakvi problemi s tozi binutils i GCC 3.2 ?

> kompilirash KDE, shte imash znachitelno podobren performance.
> Pravih razni benchmarkove s kde3-alpha1 i koffice 1.2rc1 s
> GCC 2.x/3.x i imashe okolo 30-40 % speed-up pri 3.x. Note-a e
> che tezi optimizacii pri GCC 3.x sa nai-veche zasiagashti
> AMD CPU-ta, kakvoto imam.

Hm, vyzmozhno e ... problemi nqkakvi kato po-goreopisanite ?
T.e. ako si sreshtal daj know-how kak gi prebori ;-)

--
Greets, fr33zb1
[catching up with Sid (the boy next door who destroyed toys :-)]