Re: lug-bg: SegFault

  • Subject: Re: lug-bg: SegFault
  • From: danchev@xxxxxxxxx (George Danchev)
  • Date: Mon, 2 Sep 2002 21:08:45 +0300

On Monday 02 September 2002 18:31, Marian Popov wrote:
> Az mnogo blagodaria no veche debian se nastani na miastoto na Slackware.
> Mahshinata ne mi e tolkova vajna zashtoto e samo ftp server + samba.
> I za tova reshih da se zapoznaia ot blizo s neshto syvsem novo za men
> i kato slusham Debian mi se vidia nai-dobroto.
> Dokolkoto m ie izvestno Debian I Slackware se vodili edni ot
> vodeshtite mrejovi distribucii. Tova ne znam kyde sym go chel
> no spored men ne e pravilno :)

estestveno, 4e ne e pravilno ! vsi4ki general distrota mogat da sa dobri
network servers (i home desktops), to tova zavisi vse pak ot mrezhoviq
software koito e instaliran (e i ot 4oveka zad kbd-to de ;-). Vazhnoto e kak
se menazhira tozi bunch of software, stoto toj postoqnno raste/promenq se ! I
naj-vazhnoto e da se opita ot vsi4ko! Vsqkakvi predvaritelni predubezhdeniq
ot vida: vidite li edni sa "mrezhovi" i sa nedostypni/trudni/nerazbiraemi, a
pyk drugi sa edi "kvi si" sa babini devetini ... obiknoveno users 4etat po
"IT" spisaniqta takiva skazki i ostavat respektirani i naplasheni ot podobni
"mrezhovi" distribucii, cykat s ezik i syotvetno propuskat da "pregledat
menuto dokraq, byrzo pory4vat, byrzo se napivat, i propuskat dosta ot
asortiment-a v free world-a", kakto se kazva ;-) . Tova se le4i po edna
takava primerna i obsta shema (vyobste ne pretendirasta za korektnost i
iz4erpatelnost (to si ima docs) ,prosto ideq):

obikalq se sites na nqkolko GNU/Linux i 3-te *BSD distrota za da metnesh edno
oko na hardware compat list-a i da se zapoznaesh s Install Instructions.
Sybira se i se pridyrpva edin evtin (x86 box s 1 HDD okolo 20GB will fit)
box, i se naro4va za tests. Ponezhe dokolkoto znam na x86, BSD-tata iskat da
install / na Primary (fdisk) partiton(s), a na Alpha iskat samostoqtelno HDD,
cepi se hdd-to kato v primary-tata se slagat bsd-tata (creating bsd slices s
fdisk, tova sa PC BIOS, fdisk partitions kakto stesh gi nare4i). Sled tova te
ste si syzdadat v tezi slices, BSD partitions s Disklabel-a i instalirash
kvoto ti trebe ... V Extended-a bluskash GNU/Linux distrotata na kakvito
logical partition go razcepish i formatirash syotvetnite filesystems...
(consider ext3, ima unikalni features). Ne e kazano 4e trebe se instalirat 10
svobodni OS-a i vsi4kite navednyzh ... mozhe i na rotacionen princip ili na
nqkolko naro4eni za tests box-a ... i postepenno user-a mozhe da si haresa i
pove4e ot edna svobodna OS ... A i bez 4etene na docs ne stafa ... ;-)

Note: ta kato ide re4 samo za free OS'es, ta mozhe da se pogledne i Debian
GNU/Hurd (vypreki 4e az li4no predpo4itam GNU/Linux, i ne sym fen na
microkernels, e.g. Hurd on the top of GnuMach ... no flames, predavam se ;-)

> Kakt oi da e problema beshe naistina v libc no mashinata se
> beshe osrala totalno zashtoto ne mojeh da se logna daje ot
> klaviaturata. Bootnah si s CD-to sled koet osi mountnah
> dialovete i premestih vajnata za me ninformacia na drug disk
> i format :))

ami ako beshe mount-nat diska na druga machina i beshe testovo kompiliral
edno glibc, mozheshe da lokalizirash problema i da reinstall glibc paketa ot
slackware ... be to vsi4ko podlezhi na repair v nqkakvi razumni granici de.

P.S. good - nqma flames, to nqma i za kakvo, prosto share-vane na misli na
tema "kak se 4ete menuto, i kak se pory4vat free lunches" stoto se okazva 4e
dosta users prosto propuskat da napravqt tova ;-)
P.S.S. sega da ne izleze 4e debianizirame lista tuka i pou4avame users, mnogo
sym dale4e ot tazi misyl ;-) ... naro4no i ne otvorih nov thread. Nadqvam se
Mano, Peter, pyk i drugi users da sa polu4ili diskusiqta koqto iskaha... za
pove4e read pone docs koito idvat s distrotata (i po tehnite doc sites), a to
e mnogo i e vse free.

--
Greets, fr33zb1
[catching up with Sid (the boy next door who destroyed toys :-)]