Re: lug-bg: DNS/in-addr.arpa/On-line Seminar ?

  • Subject: Re: lug-bg: DNS/in-addr.arpa/On-line Seminar ?
  • From: teodor@xxxxxxxxxxxxx (Teodor Georgiev)
  • Date: Wed, 4 Sep 2002 12:33:40 +0300

----- Original Message -----
From: "Vesselin Kolev" <vlk@xxxxxxxxxxxxxxxxx>
To: <lug-bg@xxxxxxxxxxxxxxxxxx>
Sent: Wednesday, September 04, 2002 10:54 AM
Subject: lug-bg: DNS/in-addr.arpa/On-line Seminar ?

> =====================================================
>    Vsiakoi syvpadenie s deistvitelni lica i firmi po-nadolu e prosto
> syvpadenie!
> =====================================================

e de ;)

>   Niakolko poiasnenia! Bezklasovoto delegirane ne e svoistvo na
> softuera, a e svoistvo na protocola, po koito toi raboti i v chastnost
> prilozhenie  RFC 2317 (tova se pravi ot godini). Opravdania ot roda
> na "ne mozhe vyrhu nashia server" sa pylni nebivalici!!!!! Pri tova tezi
> neshta gi govoriat hora, koito imat pretencii kym ICANN da redelegira
> TLD BG na tiah i stoiashtite zad tiah hora i organizacii...
>
> Az lichno shte izpratia tehnite biseri v ICANN prevedeni! Dano tam
> imat chuvstvo za humor... Az lichno niamam i ne mi ostana!

E shto gi ne kazvash? Nali znaesh prikazkata: "Koito lyzhe - na wyzhe!".
Taka prosto tolerirash podobni prostotii. A ako gi osvirkat, belkim se
zasramiat i sednat da pochetat. A managerite i shefovete mozhe bi  ne
znaqt kakvi tutmanici sa naeli. Tova e kato da prikrivash korupciata i
kreditnite milioneri.

Ne znam koi sa vyprosnite ISP-ta, no imam predpolozheniq, ta toku-toku
i sym uluchil ;)

Iskam samo da kazha na "adminite" na BIA (deto sym gi nabludaval cialostno
veche godini) sa tolkova zle, che kakto kazvat makedoncite "i poima si
nemat"
ot administrirane.
kak sa "zhivi" oshte takiva ISP-ta ne znam. Qvno bylgarinyt (kato klient) e
dosta tolerantna lichnost.

> Molbata mi e kym vsichki... Daite da napravim edin online-seminar po
> vyprosite na DNS i rabotata s BIND.
>
> Shte se otgovaria na vsichki principni vyprosi za DNS. Otgovor na
> technicheski vyprosi shte se dava samo za BIND, rabotesht pod slednite
> OS:
>
> LINUX, FreeBSD, OpenBSD, NetBSD, (Solaris ???)
>
> (Ako niakoi mozhe da pomogne i da dava otgovori za technicheskoto
> obsluzhvane na BIND pod Solaris shte sym mnogo blagodaren)

Niama pochti nikakva razlika v administriraneto na BIND pod Solaris.
Tova kak shte izglezhda BIND'a zavisi predimno ot dali ste go instalirali
kato pkg, ili ot source.
Eto niakolko malki razliki, koito mi se nabivat v glavata:

1. po default socketa deto go pravi Solariskia BIND dopredi 8.2.3 e sys
slednia
    location: /usr/local/etc/ndc.
    Pri i sled 8.2.3 e v /usr/local/etc/ndc.d/ndc
    Za problemi pri startirane gledate vyv /var/adm/messages
    I ako pishti za socket nam-kvo si - wizhte po-gore.
    Estv ot named.conf mozhe da smenite location'a.

2. Ako go puskate v chroot jail na star Solaris (predi 8) - zadylzhitelno v
jaila triabva da imate /etc/netconfig.

3. v /etc/resolv.conf se sydyrzhat DNS-ite za resolving, syshto kato pri
Linux.
    Formata e slednia:
    domain .....
    nameserver ...
    nameserver...

nishto drugo osobeno ne se seshtam. mestopolozhenieto na failovete zavisi
ot paketa ot koito instalirate... nai veche v /usr/local dyrvoto.
a bazata da e vyv /var/named

>   Pitam vsichki vi... iskate li da se napravi podoben seminar, mislite li,
che
> shte e polezen i mislite li, che sega e vremeto da se provede toi!?

koito iska da se nauchi - namira nachin, koito ne iska - namira opravdanie.

T.G.