Re: lug-bg: LAN mreja sudurjashta Linux, win98, win2000, WinXP mashini..

  • Subject: Re: lug-bg: LAN mreja sudurjashta Linux, win98, win2000, WinXP mashini..
  • From: stuckoff@xxxxxxxxxxxx (Stoian Mishev)
  • Date: Fri, 13 Sep 2002 16:03:55 +0300

Atanas Vlasakiev wrote:

>Zdraveite,
>Iskam da popitam nqkoi dali se e sblyskval s podoben problem..Imame
>golqma localna mreja okolo 45 PC-ta sas razli4ni OS. Predi 2 dena ni se
>slychi sledniq problem, tezi koito sa pod WinXX nemogyt da se vijdat vav
>Network Neighborhood.Za da se namerqt se tyrsqt prez Find Computer..1-vo
>stava mnogo bavno dosta vreme misli predi da go nameri..2-ro nemoga da
>razbera zashto se polychava taka..Chyx che kogato ima WinXP-ta v podobna
>mreja te se misleli za administratori i ot tam idvali vsi4kite
> [...]
Zdrawej,

znam tochno za kakwo goworish, w nashta mreva w kyshti (30 PC-ta)
podoben problem no se reshi byrzo.
Tyj kato towa e linux forum werojatno pitash dali e wyzmovno tozi
problem da se reshi izpolzwajki Linux.

Problema e slednia:
poneve ima mnogo narod w tazi mreva i nqma nqkoj kojto da se grivi za
towa da igrae rolia na Local Master za washteta WORKGROUP-a ima
werojatnost na wseki 15 min Local Master-a da se smenq i ako tozi kojto
e Local master (obiknoweno chowek ne znae koj e) se spre ili restartira
mrevata ostawa bez Local Master, koeto wodi tochno to efekta pri teb.
sled 15 min kogato ima otnowo election za towa koj da e Local Master
mrevata zapochwa da se poqwqwa malko po malko, no ako nqkoj pusne NT ili
2000 server te wednaga iskat da stawat master-i .... abe maj mnogo
slovno stana.. dano da shwanesh ... pogledni inkowete tam e opisano wsichko.

Za da se reshi twoja problem naj dobre e da se narochi edno PC s Linux
(ili NT server), na koeto da se instalira samba server. sabma-ta se
nastrojwa da byde "local master" i "master browser" i i se dawa wisok
OS-level (255 maj beshe) za da move da pecheli electionite sreshtu NT
server. Towa PC trqbwa da raboti postojanno 24h i da byde wyw LAN-a.
Dobre bi bilo wsichki PC-ta da sa w edna i syshta workgroup-a.

WINS server werojatno ne wi e nuven poneve ste w edna mreva (ednakyw
broadcast address), no ako se nalaga samba-ta bi mogla da e i WINS. no
WINS-a se polzwa obiknoweno kogato trqbwa da se prekara protokola prez
nqkakyw tip router i da se syberat otdelni mrevowi segmenti.

moga da ti pratia primerna konfiguracia za samba server-a

LINKs with info:
dokumentaciata w paketa na samba-ta e mnogo podrobna i qsna
naj-dobrata kniga po wyprosa: http://samba.he.net/using_samba/
razbira se www.samba.org
http://www.samba.org/cifs/docs/what-is-smb.html

--