Re: lug-bg: PostgreSQL (MySQL) vs MSSQL

  • Subject: Re: lug-bg: PostgreSQL (MySQL) vs MSSQL
  • From: mitko@xxxxxxx (Dimitar Peikov)
  • Date: Thu, 26 Sep 2002 19:01:36 +0300

On Friday 27 September 2002 03:14, Bozhidar Roydev wrote:
> Zdrawejte kolegi,
> Moi priqteli sa stignali do reshenieto da zamenqt MicroSoft SQL pod NT s
> Linux baziran SQL server. Sega sa w sferata na experimentite i iskam da wi
> pomolq za sydejstwie!
> Otnachalo zapochnaha s MySQL, no sega sa prehwyrlili wsichko pod
> PostgreSQL. Ponezhe ne sym se zanimawal s SQL-i shte predostawq
> specializiranite wyprosi i otgowori na samite tqh. Predpolagam weche sa se
> zapisali w grupata.

Kato razlika mezdu PostgreSQL i MySQL moze bi naj vaznite sa 2 :

MySQL NE PODDURZA UNICODE/UTF-16/UTF-8, za razlika ot PostgreSQL
i PostgreSQL poddurza trigeri i stored proceduri i njqkolko ezika za pisaneto
im (vklucitelno i Perl), koeto ne e tochno taka v MySQL.

Inache po skorostni pokazateli 2-ta SQL-a ne se razlichavat mnogo.

> [...]
>          OS RedHat 7.2
>                  Problem:
> Pri prosta zajawka ot 100 000 zapisa wremeto e 4sec
> - natowarwane CPU 99%
> Pri slojna zajawka - ot mnogo tablici i s uslowija
> wremeto e 1 - 5 min w zawisimost ot zajawkata i
> natowarwane na CPU 99 % za proces. Wsjaka zajawka si
> owtarja proces. Pametta se zaema ne powece ot 3.5 % a
> swap- a e prazen
> Obsto wzeto w towa e problema - Za srawnenie systite
> zajwki na MS SQL sa za okolo 1 sec.
>
> Wyprosyt e dali e wyzmozhno optimizirane i kakwo mozhe da se ochakwa kato

- --
Dimitar Peikov
Programmer Analyst
Globalization Group
"We Build e-Business"

RILA Solutions
27 Building, Acad.G.Bonchev Str.
1113 Sofia, Bulgaria

phone: (+359 2) 9797320
phone: (+359 2) 9797300
fax:   (+359 2) 9733355
http://www.rila.com

GnuPG key       http://earth.rila.bg/~mitko/mitko.key.asc
GnuPG key       http://www.bgzone.com/~mitko/mitko.key.asc
Key fingerprint 97AF 6192 78E2 AC68 FD56  CCB0 68B9 DF7D B3C1 9ED7