Fwd: Re: lug-bg: Gentoo ebuilds

  • Subject: Fwd: Re: lug-bg: Gentoo ebuilds
  • From: danchev@xxxxxxxxx (George Danchev)
  • Date: Thu, 17 Oct 2002 05:17:18 +0300

Preprastam tozi mail v listata, mozhe da e interesen za nqkoj ili pyk drug
mozhe da dade opit/akyl/razqsneniq ...
10x na Stoyan Zhekov za otgovara.

Subject: Re: lug-bg: Gentoo ebuilds
Date: Thu, 17 Oct 2002 05:06:56 +0300
From: George Danchev <danchev@xxxxxxxxx>
To: Stoyan Zhekov <sto@xxxxxxxxxx>

On 17 10 2002 03:24, Stoyan Zhekov wrote:

> Spored men malko burkash.

;-) mne ne byrkam ;-)
no mozhe bi ne bqh dostaty4no qsen. Za da e po-qsno postarah se da viziram
kontrol-a pri Debian source packages i FreeBSD sources (base+ports). Zna4i
zabelezhi to4no kakyv mi e vyprosa -- kontrol sinhronizaciqta na sorsovete
(versijte), a ne da trackvam latest (nezavisimo na kakvo - base, ports ---
base, other packages), koeto e 4asten slu4aj i pak mozhe da ne e v sync;-),
az pitam za obstiq slu4aj mixed (ili partial) sync i da se znae dokolko mozhe
da e korektna edna takava selekciq (nalaga li se kontrol) i popitah za
na4ini/sredsva da se garantira konsistentnostta na versiite na tezi sources,
t.e. 4e nqma da break-ne build-a zaradi partial ili mixed sync.

> Zatova:
> * Debian: niama da go diskutirame - ima si stable, testing, unstable

tuka v source packages (per package) imame control file s setnati fields,
kato:
Build-Depends: package1 (>= 0.10.37), package2, package3, package100 (>= 4.2)
Pre-Depends: ${shlibs:Depends}
Conflicts: color-ls, stat
Depend: alabala ....

Kakto vizhdash za da se build tozi debian source package nezavisimo dali e ot
stable/testing ili unstable ili vyobste e unofficial, v Base-a ili ne (i ot
nego da polu4ime edin ili nqkolko debian binary packages - deb) imame
Build-Depands, t.e. izbroqvane per name i per version na tova deto ni trebe
(kato version-a mozhe da se zadade strict [=2.0.5 primerno], ili po-labavo [>
2.0.5] ili oste po-komplicirano)
Za da run ve4e ima Depend: (ako e v Base mozhe da se propusne, stoto vseki
 ima Base ;-)
Conflicts: i Pre-Depends:  nosqt druga metainfo, koqto e outside upstream
sources..... kakto i da e ...

T.e. _kontrol_ za korektnost/konsistentnost per source package ! Tova me
interesuva ! (e potrebitelq mozhe da promeni tozi kontrol ako se 4uvstva
znaesht, no tova e druga bira). Stoto ne vinagi mozhe da iskam da track
latest, poradi mnogo pri4ini ...

> * *BSD - stable/current se otnasiat do bazovata sistema - /usr/src/

az ne viziram samo bazovata sistema, a vsi4ko, t.e. v obstiq slu4aj ot
vsi4koto moga da poiskam da sync samo 4ast...... za tova bqh poso4il primer s
CVSup i sup-file v kojto imash collections kato: src-base, src-contrib,
ports-base, ports-www, ports-devel, i t.n. koito mogat da se drypnat s
razli4ni cvs tags. (t.e. mixed ili partial sync) ...

>   Ports sa vinagi current (t.e. te se obnoviavat postoianno i zatova ne
>   moze da budat klasirani kato release.

http://www.freebsd.org/cgi/cvsweb.cgi/ports/
i vizh kolko cvs tag-a ima ports, i mozhe da bydesh ubeden 4e pri razli4nite
tags imash razli4ni files versions ;-)
Raznite versions mozhe da gi get-nesh thru AnonCVS ili CVSup poso4vajki razni
tags .... (again source kontrol za korektnost/konsistentnost ?)
cvs co -r RELENG_bla_bla_bla
kato za RELENG mozhe da dam razni stojnosti za raznite mu sources ....

malko uto4neniq... Ofialnite RELEASE'es sa:
FreeBSD X.Y.Z RELEASE i Debian Stable $Codename $Version
FreeBSD STABLE i CURRENT i Debian Testing i Unstable sa _development_
branches.
Ama tova ne zna4i 4e ne mozhe da pravim zaqvka za mixirame , stiga da se
opradeli dokolko e korektna selekciqta ...

>  Te sa prosto pravila za create na packages ot sources.

;-) az ne pitam kak se syzdavat ports skeletons ;-), pyrvo stoto tova vizira
samo ports tree (a az pitam za cqlata sistema, barabar s ports), i vtoro
mozhe da sync samo 4ast ot hajde da kazhem skeletons ot ports tree i nqkoj
skeleton da ne raboti korektno, primerno da ne mozhe da si nameri
zavisimostite stoto drug skeleton e bil obnoven ili respektivno ne e bil
obnoven (tova prosto nqma kak da ne ti se e slu4valo) ... Po4ti za adresirane
na takyv desync problem "portupgrade" util has been introduces (po4ti, sega
ne mi se obqsnqva kvo i sto pravi portupgrade -ar primerno ;-) .... ima i
drugi pomostni utilki ... ;-)

>   T.e. ako rabotis sys sources (ports,ebuilds) ne moze da se poluchi
> situaciata koiato opisvash, zastoto vinagi rabotis sus latest.

Pyrvo vinagi da rabotish s to4no opredeleni versij ne beshe case-a ;-),
popitah za izbrana selekciq ot potrebitelq i kak se kontrolirat source
versions .... Zna4i v obstiq slu4aj mozhe da se desync sources (iskash ili
ne) .... i horata kazvat:
Warning: While it is possible to update only parts of your source tree, the
only supported update procedure is to update the entire tree and recompile
both userland (i.e., all the programs that run in user space, such as those
in /bin and /sbin) and kernel sources. Updating only part of your source
tree, only the kernel, or only userland will often result in problems. These
problems may range from compile errors to kernel panics or data corruption.

i az sym izpadal v takiva situacij (volno ili nevolno)

> [...]
> archive (cvsup w *BSD) se pravi sus "emerge sync". Kakto kazahme tova ti
> dava vinagi latest. W gentoo update (portupgrade) sa go razdelili na dve: -
> emerge system - update base system
>   - emerge world  - update ostanalite instalirani programi
>   Kakto kazah niama releases za portage (sistemata ot ebuilds). Kogato
> izleze nova versia na niakoi package, obnoviava se suotvetnia ebuild i
> emerge ste razbere tova i ste upgrade. Avtora na suotvetnia ebuild (i
> developer-a koito go dobavia w portage) trabva da se grizi ZA TOZI ebuild

dokolko e safe da se compile i run ot tozi ebuild v mixed sreda mi beshe
to4noto zapitvane ? Sredstva za kontrol ;-) ili potrebitelq sam trqbva da
browse vsi4ki sources za da se uveri 4e pone include (.h) files sa si na
mqstoto s korektnite versions ....

>   Ot druga strana ti susto mozes da se namesish w cialata rabota. Da kazem
>   izleze now package (ili nova versia), koito oste ne e vluchen w portage.
>   Togava mozes da syzdadesh alternativna dir s tvoi ebuilds, za koito ti si
> se grizish i da slozish w neia tvoia si ebuild za suotvetnia paket. Togava
> emerge smiata tazi dir za chiast ot portage i se suobraziava s neia. T.e.
> ako izleze ebuild po-nov ot tvoia w central portage - update. Ako tvoia
> ebuild e po-now - toi ste vazi. Ta w obsti linii - ako otdelnite ebuild
> (tvoi ili ot centralnia cerver) sa korektni systemata raboti.

4asten slu4aj.

Kakto i da e blagodarq za otgovara, mislq 4e stoplqm za kakvo ide re4, gore
dolu poznat design napipvam ;-)..... ,vyprosa mi e malko 4epat i mozhe bi
losho obqsnqvam ... ste go probam oba4e personalno ga ima vreme ...

--
Greets, fr33zb1
[catching up with Sid (the boy next door who destroyed toys :-)]