Re: lug-bg: Security=>certified

  • Subject: Re: lug-bg: Security=>certified
  • From: danchev@xxxxxxxxx (George Danchev)
  • Date: Mon, 21 Oct 2002 21:50:32 +0300

On 21 10 2002 21:19, Valentin Tzankov wrote:
> Horata koito pishat Orange Book predpolagam si vyrshat
> rabotata i edva li e "lokumdijski vyrtelezhki", no informatzijata

imah predvid 4e nqkoj hora 4etat ili gledat na tazi lista po edin na4in, a
drugi po drug, i q polzvat kato kyrpa za iztrivane/izbyrsvane kakto mnogo
to4no ti go opredeli (ta mi svetna na momenta;-). Neznam kak si vyrshat
rabotata samite auditirashti ot organizaciqta, to nqma kak da znaesh lesno
tova -- ne sym kazal 4e sa slu4ajni mom4eta, no edva li sa i posledna
instanciq, a i te ne sa vinovni 4e ne vsi4ki seriozni vendors gi vzimat pod
vnimanie i kakdidatstvat za audit pri tqh i syotvetno lipsvat ot listata...
ta ottuk mogat da izlqzat mnogo izkrivqvaniq, i to ne zadylzhitelno da e po
vina na auditirastite ... e takiva "drebni" podrobnosti ;-)
A btw imashe i naistina seriozni primeri kato UNICOS... za koqto samo sym 4el
po sites... to kyde sha vidish takova zhivotno, osven v nqkoj sci Lab ;-)

> v tjah e predimno za Managers ne e za Adminstrator-i.

az pyk si misleh 4e i za ne-administratorite nestata sa qsni ... az naprimer
sym just user,  ne administriram naistina nisto (seriozno).

> Prosto neproumjavam, kak mogat da audit-irat WindowXP kato njamat koda mu?

ami dokolkoto vidqh za sega samo NT4.0 WorkStation i Server sa audit-vani...
(C2) pyk znaesh li mozhe i src code da e pokazvan ... ina4e naj-veroqtno
slagat OS-a na "stand"-a, i mu prilagat  nqkakva standartna shema ot
"uprazhneniq i hvatki" bez da imat nikyf src code i tolko ... kvoto izdyrzhi
izdyrzhi ... ina4e tolkova mnogo src code, kak se audit-ira mislish ;-),
stava mnogo debelo ... samo otvorenite OS'es pridobivat avtomati4no tozi
feature (t.e. takyf proces pri tqh vyrvi non-stop, te nali za tova sa
open)... pyk neka da ima, i sigurno ima Managers koito si mislqt 4e stom
src-to e open zna4i OS'sa e insecure... kak da ne im drypnesh pari4kite na
takvizi mom4eta, to prosto e grehota da gi propusnesh ;-)

> Tova samo edin Manager moje da go prieme za vyzmozhno no ne tech person.

e ponqkoga mozhe licata da syvpadat, znaesh li ..... ;-)

P.S. az sym off ve4e, 4e stana bezinteresno, pyk i na zdrav off-topic  go
obyrnahme ... ;-). 10x za uto4neniqta.

--
Greets, fr33zb1
[catching up with Sid (the boy next door who destroyed toys :-)]