Re: lug-bg: devfs problems ?

  • Subject: Re: lug-bg: devfs problems ?
  • From: ik0@xxxxxxx (Hristo Iliev)
  • Date: Sun, 27 Oct 2002 00:13:52 +0300 (EEST)

On Tue, 22 Oct 2002, raptor wrote:

> ]- ami nqma golqma razlika pochti systoto prawi koeto prawi /etc/init.d/devfsd
> toest (pseudo code) :
>
> if [ -c /dev/.devfs ]; then
> 	if [ -f /sbin/devfsd ]; then
> 		devfsd /dev
> 	fi
> fi
>
> Dori mu izkluchish devfsd toest dadoh na kernela opciq devfs=nomount i posle :
>
> mount -t devfs none /dev
> service devfsd start
>
> pak problemi...
> Gledam ima nqkakaw malko po now paket ama to nisto nqma smenqno...
> [...]

Problema ne e v devfs ! (pone ako shvashtam za kakvo govorish) . vizh
file-a : /etc/security/console.perms

# This file determines the permissions that will be given to priviledged
# users of the console at login time, and the permissions to which to
# revert when the users log out.

i az predi vreme imah sashtia problem - kogato edin user se log-ne toi
stava owner na niakoi devici (pri men problema beshe sas zvuka i
CD-ROM-a). i ako niakoi drug user se logne predi perdishnia da izleze ne
mozhe da polzva tezi device. I az v nachaloto se chudeh kade mozhe da e
problema i sled malko tyrshuvane s google popadnah na neshto koeto me
nasochi da proveria tochno tozi file. Az si opravih problema kato promenih
slednite redove :
<console>  0660 <sound>      0600 root.audio
<console>  0660 <cdrom>      0660 root.cdrom
kato dori ne sam siguren kak sa po default . i sled tova dobaviam userite
koito smiatam che shte izpolzvat cd-rom i audio v grupite cdrom i audio (v
moia sluchai za domashnoto mi PC stava duma za moia user i tozi na sestra
mi :) a ti vizh tam mozhe da se setvat permisions i na drugi ustroistva
ako imash takiva de :) no az mislia che drugo ne sam pipal i vsichko si
raboti za men.

Drug e vaprosa dokolko tova namaliava security-to na mashinata, ne znam
dali bih go napravil na niakoi server ili neshto podobno, no za home PC ne
vizhdam chak tolkova goliam problem. Vsashnost shte se radvam ako i niakoi
drug si kazhe mnenieto po tezi nastroiki/promeni .

btw problema ne e i v Mandrake 9 . az lichno se sblaskah s probelma pri
MDK8.2 kato si mislia che i drugi distribucii imam podobno nastroeni
file-ve ?!?

HTH

   All the best : Ik0