Re: lug-bg: Logging i drugi write istorii

  • Subject: Re: lug-bg: Logging i drugi write istorii
  • From: danchev@xxxxxxxxx (George Danchev)
  • Date: Tue, 29 Oct 2002 16:22:09 +0200

On 29 10 2002 15:01, Kostadin Karaivanov wrote:
> ?????????????????????????
> ?????da spresh kakwo?????
> ?????????????????????????

pored zavisi kakvi tasks iska da ima na tazi machina, to mogat da se
{pre}config-nat mnogo raboti... az pak da {po}kazha za kernel-tasks-only
v smu4aq router, no mozhe i drugi services rabotesti v kernela i nevavisimi ot
energonezavisima pamet , (log-vaneto/warnings se zabravq ;-)
http://www.samag.com/documents/s=1824/sam0201d/0201d.htm
(mnogo raboti sa zategnati tuka, naprimer ;-)

> kakwo li ne trebe da spresh si4ko koeto ispolzwa /var/....
> obshto vzeto i /tmp

am /tmp lesno mozhe da se nabuta v RAM-a

/dev/shm        /tmp                    tmpfs	defaults

osven tova mozhe i oste mqsto v RAM-a, da si pory4a i da pishe na volq, kato
kernel-a si se opravq, taka 4e da ne mu se pre4i

/dev/shm        /mnt/TMPFS          	tmpfs	defaults

e ve4e services pisheshti obiknoveno v /var-a  trebe (mnogo e zhelatelno) da
pishat tryrdo na energonezavisima pamet (mozhe da se nabyta i var-a v RAM-a ,
ama ne trqbwa da spira machinata pri nikakvi obstoqtelstva, ili ako e
zaplanuvano spiraneto to da se zapishe/back-ne i na energonezavisima pamet ot
koqto posle da se restore, a tova ne e lesno da se garantira na 100%), e.g.
hdd, kato tuka mozhe da se izmisli nesto kato OpenBSD encrypted fs (tiq samo
tova mislqt -- crypt fenove), kydeto maj mozhe da se configne da iska private
key on mount, on write i t.n. - ne sym zapoznat s toza oba4e ...

> ma ot twa linuz ne stawa oswen ako ne e nekoi knopix.......

e ne e bash taka, linuz only stava naprimer (samo kernel ;-), vizh GNU/Linux
malko po trudno, no kato sedne da misli 4ovek, ili da tyrsi vse ste popadne
na genialna ideq(i)... vyobste vyprosa e mnogo custom i spored zavisi ot
situaciqta...

--
Greets, fr33zb1
[catching up with Sid (the boy next door who destroyed toys :-)]