Re: lug-bg: squid and big-files

  • Subject: Re: lug-bg: squid and big-files
  • From: teodor@xxxxxxxxxxxxx (Teodor Georgiev)
  • Date: Fri, 1 Nov 2002 01:43:01 +0200

----- Original Message -----
From: "raptor" <raptor@xxxxxxxxxx>
To: <lug-bg@xxxxxxxxxxxxxxxxxx>
Sent: Thursday, October 31, 2002 9:43 PM
Subject: lug-bg: squid and big-files

> hi,
>
> misleh si dali ima nqkakaw nachin da rechem imam squid-proxy... i nqkoi
ako zaqwi da rechem .zip, .exe itn... da go redirektwam kam drugo proxy bez
usera da useti....
> A oste po dobre ima li nachin podono nesto da se naprawi na low-level
niwo, toest tam kadeto raboti iptables (weroqtno ne)...

i v squid e vyzmozhno.
Definirash si ACL (access-list) s regex - razshirenieto na faila -> .mp3,
.zip, .exe i imashe direktiva cache_peer domain.
t.e. shte kazhesh URL regexes deto matchvat na tozi ACL da hodqt prez parent
proxy-to, ne direktno.

> Znam che za iptables ima -match koito da tyrsi string w tcp-packeta ama
move bi ste raboti samo ako URL-to se predawa w edin packet !!

nqma smisyl. Wizh kakvo predstavliava URL-to kogato teglish edno MP3.
Dai s IE "Copy Shortcut" i wizh.

> Nqkakwi idei...
>
> A mi doide i oste edna ideq... squid-a da gleda URL-to i ako to e nalihcno
w FTP-to ili nqkoq lokalna direktoriq naprawa da go dyrpa ot tam wmesto ot
internet.... Mislq che towa nqma da e tolkowa trudno da se naprawi....

e tova e malko po-zor... triabva da se code'va. I pak niama da dade poveche
ot 30-40% uspevaemost maximum.

> A si mislih i za oste po golqma izgyzica... kato squida swalq failowe da
gleda kolko sa golemi i ako sa nad opredelen razmer da gi slaga w nqkoq
loklna direktoriq koqto pak w posledstwie da zadeistwa predniq revim.. toest
wsichko da e auto...

> Nqkoi prawil li e nesto podobno
>
> raptor

a mozhe li ako badzhanaka na tozi, deto svalia faila, e fen na
"Loko-Plovdiv" da mu prashta mutri ?

P.S. Kato gledam gornia posting i se seshtam za pogovorkata  "Siromah
chovek - zhiv diavol".
       Kakvi li ne "izgyzyci" se mychat da praviat rodnite admini, samo i
samo da spestiat nqkoi drug MB international
       trafik. Ne obvinqvam nikogo osven BTK.
      Tezi "hora" trqbwa da bydat sydeni za genocid. Niakoi ako se symnqva,
che dumite mi sa tezhki, neka pogledne
      v tulkovnia rechnik kakvo znachi dumata "genocid".