Re: lug-bg: keyserver

  • Subject: Re: lug-bg: keyserver
  • From: vlk@xxxxxxxxxxxxxxxxx (Vesselin Kolev)
  • Date: Tue, 5 Nov 2002 10:55:39 +0200

Ne iskam da se zaiazhdam, no mislia, che ne poluchih otgovor na vyprosa si!
Ti mi dade nabot s imena na sistemi i produkti, no az ne poluchih konkreten
otgovor na vyprosa KAK se generirat tezi publichni kliuchove ot edin
secreten takyv! Ne sym respektiran nito ot imenata na softuera, koito
 polzvate, nito ot termini b2b i t.n.. Az iskam algorityma!!! Inache i az moga
da ti napravia cherna kutia i da kazha, che v neia neshto ticha sys
skorost 3 pyti po-goliama ot tazi na svetlinata.

Haide da predstavia tochno generiraneto na dvoikata kliuchove s RSA i
vyobshte celia proces.

Ibirame dve prosti chisla p i q:

p=3
q=11

Sled tova se namira tiahnoto proizvedenie n=p*q:

n=p*q=33

Vyvezhda se funkcia phi(p,q):

phi(p,q)=(p-1)*(q-1)

Prilozhena kym p=3,q=11 imame slednia rezultat

phi(3,11)=(3-1)*(11-1)=2*10=20

Sega sledva vtorata faza na generiraneto!!! Izbira se prosto chislo
m taka, che da e vzaimno prosto s chisloto, rezultat ot phi(p,q).
Samo napomniam, che dve chisla sa vzaimno prosti, togava i samo
togavam, kogato te imat za nai-goliam obsht delitel chisloto 1.

m=13

Kratka proverka pokazva, che 20 i 13 imat nai-golam obsht delitel
edinica.

Natatyk... Sledva reshavaneto na slednata zadacha:

Da se nameri chislo e, takova, che da udovletvoriava uravnenieto:

m*e=k*(p-1)*(q-1)+1

Otgovoryt e 17 (za trenirovka namerete i k, izpolzvaite toeremata na
Ferma i algorityma na Euclid).

Taka... sega neka konstruirame publichnia i secretnia kliuchove:

Publichen kliuch:  P (33,13)
Secreten kliuch: S(33,17)

Sledva unishtozhavane na p i q i sme gotovi da zapochnem kodiranata
komunikacia.

Iskame da kodirame syobshtenie, koeto e fakticheski chisloto 2

encrypt(2)=2^13(mod 33)=8

T.e. 8 e puluichenia kodiran product. Tova stana s pomoshtta na publichnia
kliuch P(33,13). Neka sega poluchatelia go decodira sys secretnia kliuch
S(33,17):

decrypt(8)=8^16(mod 33)=2

Haide sega mi kazhi kak shte mi generirash SLUCHAEN ili vaobshte drug
publichen kliuch po zadaden secreten, zashtoto az ne vizhdam kak shte stane
tova v ramkite na RSA! Zabelezhi, che vsiaka promiana v komponentite shte
dovete do nevyzmozhnost za kodirane i dekodirane. Niama komplementarnost,
niama nishto!!!

Men ne me interesuvat softuerni reshenia... zashtoto te kato takiva traibva da
pochivat na iasni matematicheski principi. Az ne se vpechatlivam ot imena i
termini:))) Nikak dazhe! Sled kato e napisano RSA i se govori za generirane na
publichen kliuch po zadaden secreten... tova izdava dosta gopliama
nekompetentnost, zashtoto DVATA KLIUCHA SA VZAIMNO ZAVISIMI. Pogledni gore
algorityma i shte ti stane iasno zashto!!! T.e. ti ne mozhesh da generirash
mnogo publichni kliuchove bez da generirash i novi secretni. Tazi raboti NE
stavat! T.e. ne mozhesh da kazvash "zakonite na algebrata sa nevalidni,
zashtoto iskam taka"... Vsichko gore e napisano elementarno i prosto. Tova
e RSA... Neshtata sa prosti i elementarni. Dali shte slozhish algorityma v
"smart" karta, dali v chasovnik, dali v GMS, dali v karfica.. RSA si e RSA
i algorityma e edin i sysht! Niama razlika mezhdu RSA realizacia na "Bank To
 Bank Transaction", predavane na danni po shema "Point To Point" ot men do
chicho mi i t.n.. RSA e edin i sysht.. niama versia 1:)) Versia 2alpha i
posledvashti:))) ili versia za Windows NT i versia za FreeBSD ili LINUX...
T.e. ne mozhe da kazvash, nie imame programa, koiato ima pretenciite da
izpolzva RSA, no ne ni interesuva kakva e matematikata na algorityma

Naposledak se nagledah na mnogo softuerni reshenia. Vse dobri, neprobivaemi,
s hiliadi extri... koito se prodavat za mnogo pari. I izvednyzh se poiaviava
niakoi fen sys sak, v koito ima ostarial 16-bitov computer, zakacha se sys
"shtyrkelcheta" za mrezhata i probiva skypo platenoto security pod DOS:)))