Re: lug-bg: XFree86 4.x + PCI VGA-compat Rendition Verite

  • Subject: Re: lug-bg: XFree86 4.x + PCI VGA-compat Rendition Verite
  • From: danchev@xxxxxxxxx (George Danchev)
  • Date: Tue, 5 Nov 2002 14:20:07 +0200

On 05 11 2002 12:53, Damyan Ivanov wrote:

> Ëîøî. Êàòî ãëåäàì íå ñè å íàìåðèë äèðåêòîðèèòå ñ øðèôðîâå. Èìàø
> unix:/7100, àìà äàëè xfs å ñòàðòèðàí è äàëè è òîé ñè íàìèðà øðèôòîâåòå?

mda zabravih da kazha 4e fonts sa qsni s ili bez xfs -- tova e OK....
problama ste da e h/w related ... i da kartata si znaem 4e e debela toqga ;-)

> Òóê ïîíå ñè å íàìåðèë äèðåêòîðèèòå ñ øðèôòîâå.
>
> Îáà÷å êàêòî è â ïúðâèÿ ñëó÷àé ñå îïëàêâà çà äâå íåùà:
> (WW) System lacks support for changing MTRRs
> (WW) RENDITION(0): Skipping acceleration
> (WW) RENDITION(0): xf86UnMapVidMem: cannot find region for
> [0xe0000000,0x2000]
> Òîâà ïîñëåäíîòî å ìíîãî ñúìíèòåëíî. Íå ÷å çíàì êàêâî îçíà÷àâà, àìà ìè
> çâó÷è ñúìíèòåëíî.
>
> Ìîæåø ëè äà îïèòàø ñ êîìïèëèðàíå íà MTRR â ÿäðîòî?

(v kernel help-a ima nqkakvi obqsneniq za memory ranges)
i pak zabravih da kazha 4e MTRR go ima compiled-in (kernel 2.4.18, v config-a
ima CONFIG_MTRR=y), oba4e ti me podseti da proverq /proc/mtrr i se okaza 4e
nqma takova, osven tova zabelqzah 4e v cpu flags nqma mtrr
cat /proc/cpuinfo
processor       : 0
vendor_id       : GenuineIntel
cpu family      : 5
model           : 4
model name      : Pentium MMX
stepping        : 3
cpu MHz         : 166.452
fdiv_bug        : no
hlt_bug         : no
f00f_bug        : yes
coma_bug        : no
fpu             : yes
fpu_exception   : yes
cpuid level     : 1
wp              : yes
flags           : fpu vme de pse tsc msr mce cx8 mmx
bogomips        : 331.77

ina4e ako imashe trebe da e nesto kato:
flags           : fpu vme de pse tsc msr pae mce cx8 apic sep mtrr pge mca
cmov pat pse36 mmx fxsr
(t.e. ima i mtrr flag)

zna4i ste vidq sto ne se e zakompiliral MTRR support-a, no mi se struva 4e
XFree86 mozhe i bez:
Option "MTRR"
Option "FramebufferWC"

t.e. vklu4eni ili izklu4eni -- no luck ;-(

> Ïîãëåäíè ñúùî è http://www.xfree.org/4.2.0/rendition9.html#9
> Ñúñ ñèãóðíîñò çíàì, ÷å íå áèõ ñè êóïèë òàêàâà êàðòà :-|

a da tova qsno, prosto takowa e h/w-to ;-), ama nqma se ogyvame sega q;-)
pak zabravih da kazha 4e edno ot pyrvite nesta koito mi izplu google-to e:
http://www.xfree86.org/4.2.1/rendition.4.html

trqbwa da se oceli vqrnata kombinaciq ot tezi options, stom ne moga da razbera
to4no kakvo e logi4eskoto obqsnenie ... ;-). Mozhe da se okazhe i 4e prosto
si debug-vame rendition driver4eto ;-)

--
Greets, fr33zb1
[catching up with Sid (the boy next door who destroyed toys :-)]