Re: Plus: lug-bg: ELEKTRONEN PODPIS - SHTO E TO

  • Subject: Re: Plus: lug-bg: ELEKTRONEN PODPIS - SHTO E TO
  • From: danchev@xxxxxxxxx (George Danchev)
  • Date: Fri, 8 Nov 2002 00:14:03 +0200

On 07 11 2002 18:38, Valentin Tzankov wrote:
> Ne moga da razbera zasto se otdelja,
> tolkova vreme na a matematikata kojato
> ste se nalaga tolkova rjadko da se polzva.

heguvash se nali ? to4no zastoto ne obrystash vnimanie na matematikata (v
tozi slu4aj) ili koe kak i zasto se pravi, se polu4ava taka 4e izkazvash
tvyrdeniq koito sa nevyzmozhni da sa slu4at v ramkite na nashata galaxy. oste
ne si ubeden zasto public i secret key sa complemantary pair ..... i koi
algoritmi gi izpolzvat, za razlika ot drugi algoritmi s edin edinsven key ...

> Edno ot osnovnite pravila na Cryptographiata e:
> che ne podleji na testvane.

Boom ! are be, ti za cryptography li govorish ili ? ... ne samo 4e se nalaga
da se testvat, no se iska i source-a i se audit-ira vsi4ko ot-do, kato pyrvo
se zapo4va ot teoriti4niq ili matemati4eskiq model dokolko e nadezhden, drug
e vyprosa dokolko e prost ili slozhen ..... ina4e nqma kak da si siguren 4e
soft-a ti e siguren ...

> Drugo pravilo e che sredno kvalifitziran programmist pavi pone edna greska
> na 8.7 reda source code.
> E  izvoda ot tozi silogism e: naj-goljamata greshka e da zapretnesh rakavi
> da havanesh
> da pishesh algoritmi sledvajki matematikata na kojato se osnovavat.

az mnogo mrazq da polzvam code ot programisti koito sami neznaqt ili
nerazbirat za kakvo i kak pishat. Pyrvo se 4ete, misli se, i posle se pishe
-- ina4e se polu4avat bozi ili kvoto dojde ...

> Tuk tova se pravi ot mnogo malko firmi/universitety i sled kato se napishe
> se testva pone 2-3 godini ot

Boom2 ! q vizh po-gore kakvo si napisal ... kyde e greshkata ?

> universiteti i corporativni laboratorii predi da se prieme za sigorno.
> Primerno ECA (Elliptic Curve Algorithms) tepyrva zapochvat da se izpolzvat
> vypreki
> che standartite im ( ANSI X9.62, ANSI X9.63 i IEEE P1363) sa nalichni ot
> godini.

a i nqma nuzhda ot spomenavane ot golemi names i t.n. izpadash v case-a na IO,
pri koito i te samite neznaqt kakvo polzvat, kamo li da obqsnqwat na
klientite si ...

> [...]
> Session Key exchnage kojto moje da e vseki edin ot slednite techniki
> --Diffie-Hellman
> --RSA encryption
> --fortezza Key Exchange Algorithm (tova mislja che e algorithm na kojto se
> bazirat RSA Tokens, za
> koito spomenah predi).
>
> Ot svoja strana Record Protocol ima slednite tipove syobstenija
>  --- change_cipher_spec
>  --- alert
>  --- handsake
>   --- application_data
> SSL Handshake se systoi pyk ot slednite tipove syobstenija

10x za SSL spec-a, mozhe i da go imam predvid ;-)

> Az sym pisal three application server-a koito izpolzvat SSL i ne mi se e
> nalojilo,
> nito vednyj da se zanimavam na nisko nivo, i s mathematikata kojato se
> diskutira v
> tazi grupa, njamam si ideja ot PGP no ot progrmaite na Philip Zimmerman
> koito prochetoh vchera si napravih izvoda che i tam ne se nalaga, choveka
> si e napisal vsichko.

tova 4e nqmash ideq ot PGP si proli4a ot tova 4e ne si razbral za
komplementarnostta pri asimetri4nite algoritmi (vizh matemati4eskiq model,
kojto beshe razqsnen i togava ste si povqrvash ;-), vypreki PGP ne e
edinstvenoto mqsto na realizaciq na takiva, no ti ne si zapoznat i s drugi
navqrno ... Za tova IO ne priznava PGP stoto e otvoren ot vsqkyde i kato math
i kato code, i nastoqvat generirat novi keys (eventualno e ADK), vmesto samo
da podpishat na klientite tezi koito si gi imat ot 100 godini, no taka
dyrzhavata nqma da mozhe da podslushava komunicaciqta mezhdu person/company A
i B (drug e vyprosa dokolko tova e moralno ili amoralno, no tova e tech
stranata na vyprosa)... Sestash se 4e tova e zatvorena sistema, nali ?

kakvi app servers si pisal ? A i ne mislq 4e paste-vaneto na random java code
ste respektirash nqkoj. Ezika e prekaleno napredni4av za da se podigravash po
tozi na4in s nego ...

P.S. vizh na bgit.net kakvi gluposti e pisal bedniq sluzhitel ot IO i se
postaraj da ne izpadash v negovoto polzhenie ;-)

--
Greets, fr33zb1
[catching up with Sid (the boy next door who destroyed toys :-)]