Re: lug-bg: Nova tema.... VIRUSI

  • Subject: Re: lug-bg: Nova tema.... VIRUSI
  • From: andrei@xxxxxxxx (Andrei Boyanov)
  • Date: Thu, 14 Nov 2002 12:43:25 +0200

zdravej,

On Thu, Nov 14, 2002 at 09:22:12AM +0100, Petar Markov wrote:

> Zdrvaey grupa
>
> Sled takava obrazovatelna diskusia na tema PGP, SSL, i el. podpis mi se iska da pokania vidni svetila, veshti v oblastta, za da obiasniat prostichko i iasno svoia opit i poznania v oblastta na Virus-security.....
>
> Virusite sa neshto ot koeto spasenie niama! NBo vseki uvajavasht svoia i/ili truda na drugite e dlajen da napravi kakvoto moje po vaprosa! :-)
>
> Neka postavim slednata ramka.
>
> Malka LAN sas nezashtiteni WIndows mashini (9x primerno) se svarzva s Internet posredstvom Linux box.
> [...]

Poneje pitash za virusite samo, niama da komentiram dali mail servera i
squida triabva da sa na samia firewall.

Principno nadejdni reshenia za zashtita ot virusite za sega ima samo na
nivo email server. No kato se ima predvid, che pochti vsichki virusi
taka idvat do komputrite ni v dneshno vreme, reshenieto e da kajeme
dostatychno.

Ot vsichko, koeto sym testval dosega za mail server mi e haresal
naj-mnogo RAV Antivirus. Okolo $200 godishno struva za 2 domain-a.

Ideiata e slednata : antivirusa raboti kato daemon i SMTP servera
(postfix v moia sluchaj, preporychvam go) se konfigurira taka, che da
prashta vseki email prez tozi daemon.

Hubavoto na toia nachin e, che :

1. Po-byrzo raboti, poneje ne se startira antivirusa pri proverkata na
vseki file

2. Proveriava ne samo vhodiashtite, no i izhodiashtite syobshtenia
(koeto spored mene e vajno - naj-maljkoto kato se zarazish, drugite
niama da razberat i da ti se smeiat :)

3. RAV ima dobra vgradena zashtita sreshtu SPAM - mnogo mi pomaga na
mene lichno tova. za edna sedmitsa spira pri nas poveche ot 300 mail-a !

4. Ima si gotov skript za updatvane.

rgds,

Andrei